מיומנו של איש היי-טק: המדריך להבנת איש השירות ההודי

אם אתה מעמת את סוניל עם העובדה שהקוד שהוא כתב, בעצם לא מופעל, הוא יגיד "וולי גוד". כלומר, הוא חושב שזה מצוין ולכן התוכנית רצה בלי שגיאות

לפני הנסיעה ללונדון, החלטתי שעדיף להזמין כרטיסים ב-Lastminute.com. שמתי פעמיי לאתר האינטרנט, אבל בשל בעיה טכנית נאלצתי להתקשר לשירות הלקוחות. קולה של נציגת השירות לא הותיר מקום לספק, ולמרות שהתקשרתי למספר אנגלי, לפי איכות הקו והמבטא ההודי הכבד, יכולתי לדמיין אותה יושבת באיזו סוכה רעועה במומביי והיא מדברת איתי כאילו הייתה מיס קראופורד ממנצ'סטר. אחרי שהצלחתי לפענח את הקוד להבנת משפטיה (בגדול מחליפים כל למד בריש), סיימתי בהצלחה את השיחה.

תראו מה זה, כמעט סגרתי מעגל שלם עם האומה ההודית הגאה. המנהל שלי בניו-יורק היה הודי. במקום אחר במרכז ארה"ב היו עמיתיי לפרויקט הודים. בתפקיד הניהול הקודם שלי, ניהלתי יותר מכמה הודים, ובגלגול אחד עבדתי עם טאטה ההודית, ועוד לא דיברנו על זה שאני מת על צ'יקן טיקה. זהו זה, ההודים משתלטים על העולם.

* סוניל, מצאת תקלות ולא אמרת?

עם קרוב ל-1.2 מיליארד נפשות, 17% מאוכלוסיית העולם, נוכחותם בחיינו היא עובדה. ההיי-טק העולמי בנוי בחלקים גדולים על כוח העבודה ההודי, אבל לא כולנו למדנו עדיין כיצד לעבוד איתם. לכן, במיוחד בשבילכם, הנה המדריך להבנת ההודי:

1. אם הוא אומר: "טומאלו ווי וויל ויזיט דה לולאל אליאז טו צ'ק דה לידאנדנסי אוף דה קומיוניקיישן ליינז ליגאלדלס אוף דה ווזל", הוא בעצם מתכוון שמחר תבקרו באזורים הכפריים לבדוק את השרידות של קווי התקשורת בלי קשר למזג האוויר.

2. אם הוא עושה "לא" עם הראש, הוא מתכוון ל"כן".

3. אם הוא עושה "כן" עם הראש, הוא מתכוון ל"לא".

4. אם הוא לא עושה כלום עם הראש, זה סימן שהוא לא שמע אותך.

5. אם אתה שואל אותו "תגיד סוניל, הממשק לבנק מוכן?" והוא אומר שכן (שזה בעצם "לא" עם הראש), לא בטוח בכלל שהממשק מוכן.

6. אם אתה אומר "סוניל, אמרו לי שהממשק לא מוכן, בדקת אותו?" והוא אומר שכן, הוא מתכוון שכן.

7. אם אתה אומר לו "סוניל, כשבדקת את הממשק, לא היו תקלות?" והוא אומר שלא, הוא מתכוון שכן.

8. אם אתה אומר לו "תגיד סוניל, אז מצאת תקלות ולא אמרת?" והוא לא עושה כלום עם הראש, סימן שהוא לא יודע מה לענות.

9. אם תעמת אותו עם העובדה שהקוד שהוא כתב, בעצם לא מופעל, הוא יגיד "וולי גוד", שזה סימן שהוא חושב שזה מצוין ובגלל זה התוכנית רצה בלי שגיאות.

10. אם אתה חופר לו יותר מדי, הוא כנראה יגיד לך "וולי גוד", שזה סימן שעדיף שתלך עכשיו.

בכל מקרה, המלצתי החמה היא להכין את עצמנו לשלב הבא, שבו מי שישאל את השאלות זה הם, ומי שיענה את התשובות זה אנחנו. בהתאם, באחד מהטורים הבאים יופיע מדריך להבנת התוכניתן הישראלי.

ועד אז זכרו: "צ'פאטי יבש עדיף מפיתה טרייה".

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק