בפועלים לא מאמינים באלווריון: חותכים את מחיר היעד ל-2 ד'

האנליסט דוד לוינסון חוזר על המלצת "תשואת חסר": "מחיר המניה מגלם צפי לתזרים תיפעולי חיובי, בעוד שבפועל התזרים שלילי ועדין לא שינה את כיוונו"

כלכלני בנק הפועלים מפרסמים היום עדכון לסקירתם על מניית אלווריון . האנליסט דוד לוינסון חוזר על המלצת "תשואת חסר" וחותך את מחיר היעד למניה מ-3.65 ל-2 דולר בלבד, נמוך בכ-5% ממחיר המניה בשוק.

החברה עמדה בתחזיותיה השליליות הכנסותיה ברבעון השני היו נמוכות מאלו של הרבעון הראשון והן הסתכמו ב-49 מיליון דולר. ההפסד החשבונאי של החברה הסתכם ב-10.6 מיליון דולר, והוא כולל בתוכו 3.6 מיליון דולר שהופרשו בגין סיום העסקת עובדים בתוכנית הרה ארגון האחרונה.

ההפסד על בסיס מתוקן (Non-Gaap) ללא הוצאות חד-פעמיות עמד על כ-6.7 מיליון דולר (0.11- דולר למניה). משלוחי ציוד ה-WiMAX עמדו על 57.7 מיליון דולר ועלו ב-20.6% ביחס לרבעון הקודם. משלוחי הציוד עלו כתוצאה מהרחבת רשתות קיימות ו-2 לקוחות חדשים אשר הזמינו ציוד בסך 1 מיליון דולר.

החברה הפעילה במהלך הרבעון השני תוכנית רה-ארגון, הרביעית במספר בשנה האחרונה במסגרתה פיטרה כ- 20% מכוח האדם - מטרת הקיצוץ הייתה לחסוך למעלה מ-30 מיליון דולר מההוצאות השנתיות. התוכנית, אומר לוינסון, אמורה לבוא לידי ביטוי במלואה ברבעון הבא. על פי דברי החברה התוכנית תאפשר מעבר לרווח מהכנסות בסך 52 מיליון דולר לרבעון.

החברה מצפה כי המשלוחים ימשיכו להשתפר בהדרגה, אולם לא סיפקה הנחיות לרבעון הבא ולשנה מאחר ולטענתה תזמון ההכרה בהכנסות של המשלוחים לא ידוע. יתרות המזומנים של אלווריון ירדו לרמת שפל של 91 מיליון דולר - המזומנים ששימשו לפעילות השוטפת הסתכמו ב- 8.3 מיליון דולר. ברבעון המקביל אשתקד, יתרת המזומנים הסתכמה ב- 132 מיליון דולר. יתרות המזומנים יורדות בקצב מהיר למעלה משנה וחצי.

לסיכום, אומר לוינסון, אלווריון עדיין נמצאת בתקופה של רמת אי וודאות גבוהה והאטה במחזור עסקיה. החברה עומדת לעבור לצמיחה במכירות במחצית השנייה של שנת 2010, כתוצאה מעליה קלה במשלוחי הציוד. אולם, ספק אם מכירות אלו יבואו לידי ביטוי בשורה התחתונה כתוצאה משחיקה מהותית בשולי הרווח הגולמי.

"אנו סבורים כי מחיר המניה מגלם צפי לתזרים תיפעולי חיובי, בעוד שבפועל התזרים שלילי ועדין לא שינה את כיוונו".