רשות המסים: משה פרץ הודה כי העלים הכנסות במיליוני שקלים

פרץ ואמרגנו אמנון זינדאני שוחררו היום ממעצר בתנאים מגבילים בחשד שלא דיווחו לרשויות המס על תשלומים מהופעות ואירועים פרטיים בשנים 2007-2009 ■ רשות המסים: מדובר בחקירה מורכבת הכוללת מספר רב של מעורבים

הזמר משה פרץ הודה בחקירתו במחלקת מכס ומע"מ ירושלים בחשדות של העלמת הכנסות של מיליוני שקלים ובדיווח כוזב למע"מ - כך טוענת רשות המסים. פרץ שוחרר היום (ד') ממעצר בתנאים מגבילים בחשד שלא דיווח לרשויות המס על תשלומים שקיבל מהופעות ואירועים פרטיים שקיים.

בית המשפט השלום בירושלים שיחרר את פרץ ואת אמרגנו אמנון זינדאני, שהודה גם הוא בעבירות המיוחסות לו, בערבויות של 350 אלף שקל, ואסר עליהם לצאת מהארץ למשך 6 החודשים הקרובים.

מהבקשה להארכת המעצר, שהוגשה על-ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ, ירושלים עולה כי נערכו חיפושים בביתם של פרץ וזינדאני, במהלכם נתפסו מחשבים ומסמכים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות.

לטענת רשות המסים, פרץ וזינדאני נהגו להשמיט הכנסות שהתקבלו מהופעות הזמר, בעיקר באירועים פרטיים שהתקיימו בין השנים 2007-2009. חלק גדול מההכנסות לא דווח למע"מ, מאחר ולא הוצאו חשבוניות מס כלל, ובמקרים אחרים נרשמו חשבוניות רק על חלק מההכנסות שהתקבלו בפועל. לטענת הרשות, פרץ וזינדאני התחלקו ביניהם ברווחים שלא דווחו.

זינדאני, שחשוד כאמור אף הוא בהשמטת ההכנסות, נעצר שלשום (ב') ל-24 שעות על-ידי קצין משטרה ושוחרר אתמול (ג') על-ידי בית המשפט השלום בתנאים מגבילים.

במהלך הימים האחרונים נגבו עדויות מגורמים נוספים אשר חיזקו את הראיות בתיק החקירה, כך לטענת הרשות.

מבקשת הארכת המעצר של פרץ וזינדאני עולה כי ממצאי החקירה מצביעים על חשד לעבירות חמורות על חוק מע"מ ופגיעה בקופת המדינה. רשות המסים טוענת כי מדובר בחקירה מורכבת שכוללת מספר רב של מעורבים, הנמצאת בראשיתה.

‎פרויקט אמנים

פרץ הוא הזמר הים-תיכוני השני שנעצר באחרונה בחשד להעלמות הכנסות. במארס האחרון נעצר הזמר קובי פרץ בחשד להשמטת הכנסות מהופעות במיליוני שקלים בסיוע אמרגנו. החקירה בעניינו של קובי פרץ טרם הסתיימה, והוא שוחרר בתנאים מגבילים.

לאחר מצערו של קובי פרץ חשף גורם ברשות המסים ב"גלובס" כי בשנים 2009 ו-2010 הציבה הרשות לעצמה כיעד לבחון את כל הנושא של האמנים. הוקצו לכך משאבי מודיעין רבים, ונפתחו חקירות סמויות נגד מספר אמנים.

ברשות הבינו כי בעולמם של האמנים, שמופיעים באולמות אירועים, בקיסריה, בהיכלי התרבות ובחו"ל - אין מיתון, אבל יש הרבה מקום ל"תחמנויות" - כהגדרת גורם ברשות, שהצהיר אז כי הם מתכוונים לחשוף את כולם.

בחודשים האחרונים אספה הרשות מודיעין מקיף על מספר אמנים, החל מאיסוף הפרסומים על הופעותיהם, דרך בדיקת הזמנות ההופעות באולמות האירועים ברחבי הארץ ואיסוף חשבוניות המס מאמרגנים שונים - וכלה בהצלבת הדיווחים של האמנים מול הדיווחים שהגישו המלווים שלהם - נגנים, עובדי במה ועוד.

הגורם מסר אז ל"גלובס" כי מתנהלות מספר חקירות סמויות נגד אמנים מובילים, וכי ובקרוב ייחשפו עוד אמנים שחשודים בעבירות מס בהיקפים משמעותיים.