חב' דן זכתה במכרז להפעלת 100 מטרוניות בחיפה תוך שנתיים

חברת 'דן' מחויבת על-פי תנאי המכרז להצטייד ב-100 מטרוניות ■ הפרויקט נאמד בכ-1.3 מיליארד שקל ■ משרד התחבורה ועיריית חיפה מקימות, באמצעות חברת יפה נוף, את מסלול המטרונית

חברת 'דן' זכתה במכרז ל-12 שנה של משרד התחבורה להפעלת המטרונית - מערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה. במכרז השתתפה גם קבוצת 'מטרופולין' המורכבת מחברת הורן את ליבוביץ וחב' מאיר. חברת אגד פרשה מהמכרז עוד בשלביו המוקדמים.

ראש העיר חיפה יונה יהב ברך על החלטת ועדת המכרזים ואמר כי הוא שמח לבשר שחיפה תהיה העיר הראשונה בארץ בה יופעל מערך תחבורה ציבורית מתקדם. "החברה הזוכה מחוייבת לעמוד בלוחות הזמנים ובסטנדרטים הגבוהים לשיפור התחבורה הציבורית בחיפה.

חברת 'דן' מחויבת על-פי תנאי המכרז להצטייד ב-100 מטרוניות (אוטובוסים ארוכים בעלי קיבולת גדולה) ולהפעיל את מערכת המטרונית תוך שנתיים וארבעים וחמישה ימים מיום הזכיה במכרז. חברת דן תשתמש בכלי תחבורה של חברת 'מאן' ובמרכב של חברת הארגז.

משרד התחבורה ועיריית חיפה מקימות, באמצעות חברת יפה נוף, את מסלול המטרונית ומשדרגות את התשתיות ופני הרחובות בצירים הראשיים במטרופולין חיפה.

הפרויקט נאמד בכ-1.3 מיליארד שקל. ההשקעה הצפויה של חברת דן עומדת על כ-300 מיליון שקל. תפעול הפרויקט מסתכם בכמיליארד שקל, כך שבכל אחת מ-12 שנות הפרויקט יושקעו בין 70 ל-80 מיליון שקל.

חברת דן, בראשות היו"ר מיכה נגר יו"ר והמנכ"ל רפי שמואלי, גאה להיות החברה הראשונה אשר תפעיל את מערך ה - BRT בישראל ולהביא בשורה של קונספט תחבורתי חדש וראשון מסוגו בארץ. הזכייה בפרויקט מהווה כניסה משמעותית של חברת דן לאזור חיפה והצפון. לדבר זה משמעות אסטרטגית מבחינת החברה ומבחינת מפת התחבורה בישראל.

מסלולי המטרונית משתרעים על כ-45 ק"מ במטרופולין חיפה וכוללים שלושה קוים:

הקו הראשון יוצא מצומת כורדני (צפון הקריות), דרך שד' ההסתדרות במפרץ חיפה, מרכזית המפרץ, העיר התחתית של חיפה ועד למרכזית חוף הכרמל במבואות הדרומיים של חיפה.

הקו השני יוצא מצומת כורדני, דרך קרית ים, קרית חיים, דרך שנקר, שד' ההסתדרות, מרכזית המפרץ ושכונת הדר.

הקו השלישי יוצא מקרית אתא, דרך קרית ביאליק, שד' ההסתדרות, מרכזית המפרץ, העיר התחתית בחיפה ועד בת-גלים.