מבייג'ין לאנפילד: ממשל סין הוא שעומד מאחורי רכישת ליברפול

"הגרדיאן": הממשלה הסינית מכרה בשבועיים האחרונים מניות בשווי 351.4 מיליון ליש"ט במורגן סטנלי כדי לממן את רכישת קבוצת הפרמיירליג ■ איש העסקים קנת' הואנג מנהל עבור הממשלה הסינית את המו"מ

התפתחות דרמטית לקראת מכירה אפשרית של ליברפול. ממשלת סין היא "הגוף המסתורי" שעומד מאחורי המימון של העסקה לרכישת קבוצת הפרמיירליג, כך מפרסם היום (ה') "הגרדיאן". לפי הידיעה, הממשלה הסינית פועלת מזה שבועיים לגיוס הכסף.

מאז ה-19 ביולי מכרו הסינים באמצעות הקרן הממשלתית China Investment Corporation מניות בשווי 351.4 מיליון ליש"ט בבנק ההשקעות מורגן סטנלי - סכום השווה לחוב בו נמצאת ליברפול. CIC רכשה 9.9% ממורגן סטנלי ב-2007.

אתמול גם הודה לראשונה איש העסקים הסיני, קנת' הואנג, שמייצג את ממשלת סין בתהליך הרכישה, כי כבר יצר קשר ישיר עם הגופים מטעם ליברפול שאחראים למכירת המועדון.

הכוונה של הואנג היא לסיים את הרכישה במהלך החודש הקרוב, על מנת שיספיק להשקיע בחיזוק הסגל לעונה הקרובה לפני סגירת חלון ההעברות בסוף אוגוסט. השבוע דווח כי הואנג הוא הסיבה העיקרית לכך שפרננדו טורס נשאר במועדון, אחרי שבביקור במועדון במהלך המונדיאל דרש מהבעלים האמריקנים היקס וג'ילט לדחות את מכירתו של החלוץ הספרדי, מתוך כוונה להרוויח את השחקן בעונה הקרובה.