רוסיה תעצור את יצוא החיטה מאמצע אוגוסט עד סוף השנה

(עדכון) החוזה על החיטה מזנק בעוד 8.3% ל-7.857 דולר לבושל רוג'רס: "מחירי הסחורות החקלאיות יעלו ויקפיצו האינפלציה" ■ "מחסור במזון הולך וקרב ומחירי המזון צפויים לעלות ולהוביל לעליית האינפלציה"

מחירי הסחורות החקלאיות ובראשן החיטה ממשיכים לזנק לאחר שרוסיה הודיעה כי תעצור את הייצוא של הגרעינים מתוצרתה בין ה-15 לאוגוסט ועד ל-31 בדצמבר, בתגובה לבצורת הקשה ולשריפות הענק הפוקדות את המדינה.

על רקע זה אמר ג'ים רוג'רס: "קצב העלייה החד ביותר מזה 51 שנה במחיר החיטה שנרשם ביולי, מאותת על כך שמחסור במזון הולך וקרב ומחירי המזון צפויים לעלות ולהוביל לעליית האינפלציה". רוג'רס נחשב לחלוץ קרנות הגידור, כאשר את קרן קוואנטום הקים יחד עם ג'ורג' סורוס בשנות ה-70'.

באירופה עלה מחיר החיטה לרמתו הגבוהה ביותר זה שנתים, לאחר שעלה בקרוב ל-50% ביולי על רקע הפגיעה ביבול החיטה ברוסיה בשל הבצורת הפוקדת את האזור הנחשב לאסם התבואות הגדול בעולם.

"זה הקש ששבר את גב הגמל" אמר רוג'רס אשר מתריע מפני מחסור בסחורות חקלאיות זה זמן רב. לדבריו "אנו צפויים לראות מחירים גבוהים הרבה יותר במהלך השנים הקרובות. המשקיעים מתחילים להבין כי מחירי הסחורות החקלאיות היו נמוכים מדי בגלל סובסידיות וגורמים נוספים, אשר הפכו את החקלאות לתחום לא אטרקטיבי בעבור העובדים. בסופו של דבר אנשים ישובו לחקלאות, אך זה יקח עוד זמן מה".

"תתכוננו, אם קערת הסוכר שלכם בבית התרוקנה - מלאו אותה עכשיו, כי אח"כ יהיה יקר יותר. מי שיש לו אדמה חקלאית טובה ומזג אוויר טוב - צפוי להרוויח כי מחיריהן של כמעט כל הסחורות החקלאיות צפויות לעלות בחדות, כל זה קורה כאשר הממשלות מדפיסות עוד ועוד כסף - זוהי סיטואציה מאד מסוכנת".

[לטבלת חוזים עתידיים]