בעלי ערק KAWAR מקימים מפעל בצפון בהשקעה של 15 מיליון שקל

המשקה ישווק ויופץ ע"י חברת הכרם, שתפסיק החל מינואר 2011 לשווק את מותגי פרנו ריקארד ובהם וודקה אבסולוט

משפחת קעואר מנצרת, בעלי מותג ערק KAWAR, פותחים מפעל באזור התעשייה ציפורית בצפון בהשקעה של 15 מיליון שקל. המפעל ייצר 3 סוגים של ערק פרימיום.

המפעל הוקם בהשקעה כספית של יותר מ-15 מיליון שקל, שגויסו מהון עצמי של המשפחה ובתמיכתם של מרכז ההשקעות של משרד התמ"ת. עד סוף שנת 2010 מתכוונים לייצר במפעל 250 אלף בקבוקים. בשנת 2011 צפוי המפעל לייצר 1.5 מיליון בקבוקים.

מלבד השוק הישראלי, שבו ינסה המותג להתבסס בקטגוריית הפרימיום, מתכננים בעלי המפעל להתחיל בקרוב לייצא לארה"ב, לקנדה ולאירופה.

לפי נתוני סטורנקסט, נתח השוק של קטגוריית הערק בשנת 2008 עמד על כ-28 מיליון שקל, בעוד שבשנת 2009 עלתה הקטגוריה ועמדה על יותר מ-33 מיליון שקל. על-פי המחצית הראשונה של שנת 2010, צפויות מכירות הערק לעמוד בסוף השנה על כ-40 מיליון שקל.

המותג ישווק ויופץ על-ידי חברת הכרם. כפי שפורסם בעבר, הכרם תפסיק בינואר הקרוב לשווק בישראל את מוצרי ענק המשקאות העולמי פרנו-ריקארד, ובכלל זה את מותג הערק פרנו וכן את וודקה אבסולוט - אחד המותגים הנמכרים בישראל.

על-פי הערכות, ההתקשרות של הכרם מול ערק KAWAR נעשית מתוך רצון לחזק את פורטפוליו המותגים של החברה בעקבות הפרידה מפרנו-ריקארד.