בארה"ב דואגים למורים: הסנאט אישר העברת 26 מיליארד דולר

הכוונה היא לעזור למדינות ארה"ב לשלם את ביטוחי הבריאות של המורים ואת משכורותיהם ■ סנטור פאטי מוריי: "אלה אנשים אמיתיים ברחבי ארה"ב אשר משמיעים אנחת רווחה היום"

ניצחון לנשיא ארה"ב ברק אובמה: הסנאט האמריקני אישר הלילה (ו') חקיקה המעבירה 26 מיליארד דולר למדינות ארה"ב על מנת לעזור להן לשלם למורים האמריקניים את ביטוח הבריאות שלהם ואת המשכורות על מנת למנוע פיטורים המוניים במערכת החינוך. לאחר שאושרה ברוב של 61 ל-39, החקיקה מחכה לאישור סופי בקונגרס.

הכוונה של הקונגרס היא לדון בחקיקה כבר בשבוע הבא על מנת לאשרה עוד טרם פתיחת שנת הלימודים החדשה. החקיקה החדשה ממשיכה את הקו אותו מתווה ממשל אובמה: חיזוק מערכת החינוך. במקביל, מאפשרת החקיקה מניעת פיטורי מורים והעלאת מספר המובטלים, חזית אחרת בה נלחמת הכלכלה האמריקנית.

סנטור פאטי מוריי (Patty Murray) מוושינגטון ציינה עם אישור החקיקה בסנאט כי "אלה אנשים אמיתיים ברחבי ארה"ב אשר משמיעים אנחת רווחה היום". מנהיג המיעוט הרפובליקני, ג'ון בונר (John Boehner), אותת כי החקיקה תיתקל בהתנגדות רפובליקנית וציין כי "הדמוקרטים מתרוצצים בבירה על מנת לדחוף את התוכניות האינטרסנטיות שלהם".

הכלכלן הראשי של של מכון IHS Global Insight קרא לתוכנית "צעד אחד בכיוון הנכון" אך הדגיש כי "26 מיליארד דולר הם סכום פעוט יחסית למקבץ הבעיות". הוא העריך עוד כי התוכנית יכולה למנוע פיטורים של מעל 100 אלף אמריקניים.