הטיפ היומי של ג'ים קריימר: כיצד לנצח כל מצב בשוק המניות?

קריימר פרש בפני צופיו ברשת CNBC את הכרחיות ההשקעה בזהב וציין כי עדיף לבצע את החשיפה באמצעות תעודת סל

כשמדובר בהשקעות - "היהירות היא חטא", הזהיר ג'ים קריימר אמש (ו') את צופי תוכניתו "Mad Money" ברשת CNBC והמליץ על מספר טיפים חדשים כדי לעזור למשקיעים לנהל טוב יותר את התיקים שלהם.

קריימר אמר כי תמיד בשלב מסוים משהו ישתבש בתיק ההשקעות, משהו שאף פעם לא ציפיתם לו, ולכן להיות מוכנים תמיד הוא שם המשחק. כיצד משקיעים צריכים להיות מוכנים? "פיזור וגיוון ההשקעות", עונה קריימר.

קריימר הדגיש כי אם משקיעים יפזרו נכון ויכסו את כל הבסיס שלהם, יהיה להם תיק שיכול לנצח בכל שוק. אך לדבריו, גיוון הולך מעבר להשקעה בשוק המניות. קריימר הסביר כי ניהול תיק השקעות מגוון בצורה טובה נועד גם כן להגביל את הנפילות בזמן היפוכים בשווקים - וזה אומר להשקיע בזהב.

השקעה בזהב יכולה להתבצע בדרכים רבות; קריימר ציין כי הדרך הקלה ביותר היא עם לרכוש תעודות סל על זהב (סימול: GLD). לדבריו, כאשר מניות כריית הזהב Agnico-Eagle Mines ואלדורדו גולד (סימול: EGO) עלולות "לפשל" מעת לעת, תעודות הסל הם דרך הבטוחה ביותר להשקיע בזהב.

קריימר מבהיר שזה לא אומר כי מניות כריית הזהב אינן מניות מצוינות, אלא שהמשקיעים צריכים לעשות שיעורי הבית שלהם לפני שהם קונים אותם. "אבל לא משנה איך אתה משקיע, הזהב תמיד צריך להיות חלק מתיק מגוון היטב", סיכם.

קריימר עוד ציין כי בנוסף לשמירת מקום בתיק ההשקעות עבור הזהב, אסטרטגיית גיוון נכונה אמורה להכיל מניות מן המגזרים השונים. "המשקיעים צריכים תמיד להצטייד במניות בעלות פוטנציאל צמיחה חזק, במיוחד מניות בעלות צמיחה סקולרית.

הוא הסביר כי מנייה בעלת צמיחה סקולרית היא כזאת שצומחת ללא קשר לבריאות המשק בכללותו. הוא ציין כי מניות כמו אפל , Chipotle Mexican Grill (סימול: CMG) ו-Salesforce.com הן כולן דוגמאות של חברות עם פוטנציאל צמיחה חזק.