"פורבס" בעמדה חד משמעית: אחמדינג'אד בדרך לפצצת אטום

אחמדינג'אד דיבר במהלך ביקורו לתערוכת מדע וטכנולוגיה על בניית פצצה גרעינית בחודש פברואר ■ "אף אחד מכלי התקשורת הזרים לא יצר מהומה סביב הצהרה זו, וזה מראה שכנראה הם לא מודאגים מהפצצה הגרעינית"

"אחמדינג'אד מטיל את הפצצה". זוהי כותרת המאמר שפורסם שלשום (ה') באתר האינטרנט של המגזין הכלכלי המוערך "פורבס", אשר עד מהרה הפכה לכתבה הנקראת ביותר באתר ומככבת ברשימת הכתבות הפופולאריות גם היום. במאמר קובע "פורבס" באופן חד משמעי כי נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד בדרך להשיג פצצת אטום ומדגיש: "אין בכך כל ספק".

לפי "פורבס", אספאנדיאר מאשי, יועץ ממשלתי איראני בכיר, מסר לפני כמה ימים כי אחמדינג'אד דיבר על האפשרות של איראן להעשיר אורניום גם מעל לרמה של 90%, וכי פעילויות לייזר יכולה לסייע בתהליך ההעשרת האורניום.

אותו גורם ממשלתי ציין כי אחמדינג'אד הכריז על כוונה זו כבר בחודש פברואר השנה, במהלך ביקורו לתערוכת מדע וטכנולוגיה אודות הישגי מרכז לייזר. מאשי מסר עוד, כי הנשיא האיראני דיבר גם כן על בניית פצצה גרעינית.

"אף אחד מכלי התקשורת הזרים לא יצר מהומה סביב הצהרה זו, וזה מראה שכנראה הם לא מודאגים מהפצצה הגרעינית", אומרים ב"פורבס".

ברקע לדיווח זה, באתר "המכון למדע וביטחון בינלאומי" נמסר כי איראן משתמשת כעת בסט נוסף של צנטריפוגות, במתקני הגרעין שמאפשרים לה לקדם את העשרת האורניום באופן יעיל.

לפי הדיווח של "פורבס", איראן כבר הצליחה להעשיר אורניום ברמה של 90%, כאשר בתחילת השנה הכריזה איראן רשמית כי החלה להעשיר אורניום לרמה הגבוהה מ-20%.

מנגד, באיראן דוחים ההאשמות כי איראן מנסה להשתמש באורניום כדי לייצר פצצת אטום וטוענים כי הם מעשירים אורניום רק למטרות הפקת דלק.