אייכל: "תשתית נוחה להגברת הסיכון תוך מעבר לאפיק המנייתי"

כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב: הסביבה הכלכלית עדיין צפויה לשדר מסר מעורב ולהעיב, אך העובדה כי האג"ח יקרות למדי ומדדי התנודתיות ירדו בצורה משמעותית מספקת תשתית נוחה למניות

לאחר העליות של השבוע האחרון בשווקים מסביב לעולם וגם בוול סטריט מפרסם הבוקר רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב, את סקירתו השבועית ואומר כי "נראה כי האפיק המנייתי נותר אטרקטיבי למדי. אמנם, הסביבה הכלכלית עדיין צפויה לשדר מסר מעורב ולהעיב על השוק, אך העובדה כי איגרות החוב הן יקרות למדי ומדדי התנודתיות של שוק המניות ירדו בצורה משמעותית (VIX=21.7%) מספקת תשתית נוחה להגברת רמת הסיכון, תוך מעבר לאפיק המנייתי".

בנוגע לדו"ח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי בארה"ב אומר אייכל כי באופן די צפוי, דוח תעסוקה זה מעביר מסר חדש ומשמעותי לשוק. "יחד עם זאת, ואולי חשוב מכל הוא לא העביר מסר של החרפה בסביבה הכלכלית. בכך יש איתות חיובי".

"בשבועות האחרונים התייחסנו כבר לכך שהמשק האמריקאי מאבד מן המומנטום, אך יחד עם זאת לא נכנס למיתון חדש וזו התמונה המצטיירת גם מהאינדיקטורים שפורסמו בשבוע האחרון".

עד עתה פרסמו 25 חברות דאו ג'ונס את תוצאותיהן העיסקיות. הרווח הנקי של חברות אלו היה גבוה בכ-11.2%, לעומת הערכות השוק. בקרב חברות ה-S&P 500, עד עתה פרסמו 420 חברות את תוצאותיהן העיסקיות כאשר שורת הרווח הייתה גבוהה ב-11% מאשר הערכת השוק. בשבוע הקרוב, מבין החברות הכלולות במדד ה-Dow Jones, יפרסמו את תוצאותיהן חברת המדיה Walt Disney וחברת הטכנולוגיה Cisco.

בסקירה נוספת שפרסמו כלכלני מיטב היום נאמר כי "אנו ממשיכים להחזיק בדעה כי שוק המניות זול יותר מאשר יקר. הריבית הנמוכה ומיעוט האלטרנטיבות בשוק האג"ח, בהחלט תומכים במגמה חיובית בשוק המניות וההעדפה היא למניות שמחלקות דיבידנדים עם תשואת דיבידנד גבוהה".

"רמת הסיכון והתנודתיות באפיק המנייתי נותרה גבוהה בטווח הקצר כשברקע פרסום הדו"חות הכספיים בארה"ב ולכן חשיבות הסלקטיביות גוברת בימים אלה. לטווח הבינוני, אנו ממשיכים להאמין, כי האלטרנטיבה העדיפה היא האפיק המנייתי, זאת גם מאחר שרמת הריביות בשווקים צפויה להישאר נמוכה עוד תקופה ארוכה וישנן מניות אשר נסחרות ברמות אטרקטיביות להשקעה".