אקוניס וריבלין סיכמו: חוק רשות השידור יוצא מחוק ההסדרים

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, טוען כי אמנם יש לשנות את חוק רשות השידור - אך לא במסגרת חוק ההסדרים

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, סיכמו בסוף השבוע שעבר להוציא את חוק רשות השידור מחוק ההסדרים - כך נודע ל"גלובס". ביום חמישי העבירו ריבלין ואקוניס את עמדתם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובסביבתו התרשמו כי הוא מבין כי יש צורך להפריד בין חוק ההסדרים לחוק רשות השידור.

אקוניס, שבהיותו יו"ר ועדת הכלכלה מקפיד לקיים דיונים שוטפים ברפורמה ברשות השידור, טוען כי אישור החוק במסגרת חוק ההסדרים הוא בגדר מחטף. "אי-אפשר לקיים דיון יסודי בשידור הציבורי בישראל כשהנושא נמצא בתוך חוק ההסדרים. אמנם הגיע הזמן לשנות את חוק רשות השידור, אבל הניסיון לשנות אותו בלי דיון ציבורי הוא מחטף לא מקובל", אמר אקוניס ל"גלובס". "אני בעד שינוי המבנה של רשות השידור, אני בעד לקדם ולחזק את השידור הציבורי ולהצעיד אותו לשנת 2010, אבל הנושא מצריך דיונים נוספים", הוסיף.

עם תחילת המושב הבא בכנסת, צפויים חוק התקציב וחוק ההסדרים לעלות להצבעה בקריאה ראשונה במליאה. לאחר מכן תתכנס ועדת הכנסת על מנת לקבוע אילו הצעות חוק ורפורמות יישארו במסגרת חוק ההסדרים - ואילו רפורמות יוצאו ממנו ויועברו להליך חקיקה נפרד בוועדות.

בתוך כך, נראה כי ההצעה לאפשר את כניסתו של מפעיל סלולר חמישי לישראל לא תפוצל מחוק ההסדרים. ככל הנראה, בכנסת הגיעו למסקנה כי על מנת להוזיל את ענף הסלולר ולפתוח את השוק לתחרות גודלה יותר יש לעשות דברים במהירות, ולכן הרפורמה תובא לאישור במסגרת חוק ההסדרים.