צלצל אליי לפייסבוק: אפליקציית VoIP שנשענת על המעגל החברתי

אפליקציית האנדרואיד וה-iPhone החדשה Vonage מציעה דרכים חדשות לתקשר עם החברים שלכם בפייסבוק ■ וגם: אפליקציית אנדרויד שמציעה חיבור בין הרצון למצוא בן זוג לבין המציאות בזמן אמת

1. צ'אטים קוליים

מחפשים אחר דרכים חדשות לתקשר עם החברים שלכם בפייסבוק? אפליקציית האנדרואיד וה-iPhone החדשה Vonage, הניתנת להורדה חינם, היא פתרון מוצלח. מדובר באפליקציית VoIP, בדומה לאפליקציית סקייפ או פרינג הישראלית, כשההבדל טמון בכך שהיא נשענת על המעגל החברתי של המשתמש בפייסבוק. לאחר התקנת האפליקציה והרשמה באמצעות פייסבוק קונקט, בצד כל חבר שברשימת החברים מופיע אייקון המראה אם גם הוא התקין את האפליקציה. כך ניתן לבצע שיחות טלפוניות חינם לחברים המתאימים בפייסבוק (על בסיס WiFi או 3G). בשל העובדה שניתן להתקשר לכל משתמש פייסבוק שהתקין את האפליקציה, Vonahe למעשה מציעה שיחות בינלאומיות חינם. יש לציין כי האפליקציה ממשיכה לפעול גם כאשר אינה פתוחה, ולכן היא מאפשרת לקבל שיחות כל הזמן. בעת כניסת שיחה מופיעה על הצג של המכשיר התמונה של החבר בפייסבוק בצד הסטטוס העדכני שלו.

2. iPad יעיל

עם הגעתו של ה-iPad לישראל אפשר להתחיל להמליץ על אפליקציות שימושיות, iNow היא אחת מהן. iNow מאפשרת ליצור באייפד רשימת מטלות בקלות ובמהירות, כשהשימושיות שבה נובעת כמובן ממסך המגע של האייפד. כך, באמצעות מגע ניתן לרשום מטלות, לשנות את מיקומן לפי סדר הדחיפות שלהן, למחוק מטלות שבוצעו, ואף לשלוח משימה מסוימת באמצעות אי-מייל. האפליקציה מוצעת במחיר של 2.99 דולר.

3. דייטינג גיאוגרפי

עולם הדייטינג מתקדם לשלב הבא - היכרות מבוססת מיקום. MeetMoi היא אפליקציית אנדרויד שמציעה את השירות המתבקש - חיבור בין הרצון למצוא בן זוג לבין המציאות בזמן אמת. לאחר ההרשמה (ניתן גם באמצעות פייסבוק קונקט) והכנסת הפרטים הרלוונטיים למציאת בן זוג, האפליקציה מזהה את המיקום הספציפי של המשתמש (אשר מתעדכן כל הזמן) ומציעה משתמשים אחרים שנמצאו כמתאימים, משמע בקרבת מקום. תמונה של השידוך האופציונלי מוצגת על גבי מסך הסלולר, ולמשתמש יש 60 דקות להחליט אם הוא מעוניין להיפגש. אם שני הצדדים הביעו נכונות, הם יכולים לנהל צ'אט של 30 דקות ואז להיפגש בעולם האמיתי. האפליקציה ניתנת להורדה חינם, אולם בעתיד מתכננים היזמים להוסיף פיצ'רים תמורת תשלום. אפליקציית אייפון עתידה לצאת בחודש הקרוב.

4. זבני פייסבוק

רוצים להגדיל את היקף המכירות באינטרנט ולמכור גם בפייסבוק? מעתה חברת Yalla, שמציעה יכולות לבניית חנות וירטואלית ברשת, מאפשרת לעשות זאת גם ברשת החברתית (yalla.co.il/x) באמצעות אפליקציה ייעודית. אפליקציה זו יודעת לסרוק חנות וירטואלית קיימת ולבצע סינכרון אוטומטי במטרה לייצר לה חנות דומה בפייסבוק. הסינכרון נמשך כל הזמן, כך שכל פעם שיש שינוי כלשהו בחנות הקיימת (כגון שינוי במחיר או מוצר חדש), גם החנות בפייסבוק מתעדכנת בהתאם. כמו כן ניתן לקבל דפי סטטיסטיקות המסייעים לעקוב אחר המתרחש בפועל בחנות, כגון מהם המוצרים הנצפים ומספר הביקורים בעמוד.