טורקיה לא מרפה: דורשת לחקור חיילי צה"ל בפרשת המשט

רגע לפני תחילת עבודתה של ועדת הבדיקה של האו"ם, שר החוץ הטורקי תוקף: "ישראל אחראית להרג אזרחים במים טריטוריאליים בינלאומיים", וגם "חיילים צריכים להיחקר" ■ על עבודת הוועדה: "מקווה שתטיל את האחריות על מי שצריך"

האם מסתמן משבר נוסף בין ישראל לטורקיה, רגע לפני תחילת עבודתה של הוועדה המשותפת של האו"ם לחקירת אירועי המשט לעזה? שר החוץ הטורקי אחמט דאוטולו תוקף היום (ג') את ישראל וטוען: גם חיילים ישראלים צריכים להיחקר במסגרת עבודת הוועדה.

"אף אחד אחר לא יכול לקחת על עצמו את האחריות להרג אזרחים במים הבינלאומיים", אמר דאוטולו. "ישראל הרגה אזרחים במים הטריטוריאליים, והיא צריכה לקבל על עצמה את האחריות לכך בראש ובראשונה".

לאחר מכן, התייחס דאוטולו גם לדבריו אמש, של מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לפיהם לא נתן ארגונו הבטחה כי לא ייחקרו חיילים בפרשת אירועי המשט. "מזכ"ל האו"ם הגיב בצורה הכרחית לדבריו של נתניהו", אמר דאוטולו.

עם זאת, הודיע דאוטולו כי צוות הבדיקה של האו"ם, המורכב בין השאר גם מנציג ישראלי וגם מנציג טורקי, צפוי להיפגש בהמשך היום ולהתחיל בעבודתו. "טורקיה בטוחה כי הוועדה של האו"ם יטילו את האחריות על מי שצריך בפרשה הזו", אמר שר החוץ הטורקי.

אמש הביעה ישראל תרעומת בעקבות הצהרתו של מזכ"ל האו"ם כי לא ניתנה התחייבות לכך שחיילי צה"ל לא ייחקרו בפרשת אירועי המשט לעזה. "ישראל לא תשתף פעולה עם מי שיבקש לחקור את חייל צה"ל", הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה.