צפו בווידיאו: ח"כ זועבי מגבה את האלימות על ה"מרמרה" ומעכבת פינוי פצוע; זועבי: "אני הקורבן"

(עדכון) - אתר גל"צ פירסם וידיאו בו נראית זועבי עומדת עם הפעילים בעוד הם אוחזים נשק ומתווכחת עם מפקד בשייטת כדי שלא יפנה לוחם פצוע קשה ■ בקטע מסוים בסרטון היא מכסה את העדשה בכף ידה ומבקשת מהצלם להפסיק לצלם ■ זועבי: "לא רציתי שיצלמו אותי בוכה"

קטעי וידיאו שפירסם הבוקר (ד') אתר גלי צה"ל מראים כי בניגוד גמור לטענותיה, חברת הכנסת חנין זועבי ידעה כי פעילי ארגון IHH על הספינה "מאבי מרמרה" במשט לעזה היו חמושים באלות ובמוטות.

בסרטון, המצלמה מגיעה לבטן האונייה, וזועבי נראית כשהיא עומדת עם חליפת הצלה כתומה בסמוך לקבוצה גדולה של פעילים האוחזים באלות ובמוטות.

זועבי נראית לא מרוצה מהעובדה שהיא מצולמת ומסתירה את העדשה בכף ידה. עפ"י לוחם בחיל הים, בנקודה הזאת הובלו 3 אנשי חיל הים למטה בניסיון לקחת אותם כבני ערובה, ועפ"י עדות לא סביר שזועבי לא הבחינה בזה.

בהמשך הקטע, נשמעת זועבי מתווכחת עם אחד ממפקדי השייטת בניסיון למנוע את פינויו של חייל הפצוע קשה לבית חולים. בסרטון נשמע הקצין אומר לזועבי כי יש לפנות את החייל לבית החולים וזועבי ענתה לו: "הוא לא רוצה להתפנות". הקצין השיב לה: "מה לא רוצה להתפנות?! לאן את רוצה שניקח אותו? ללבנון?!".

עד כה הכחישה זועבי כי ידעה שהפעילים על האונייה היו חמושים. היא טענה כי הגישה סיוע לנפצעים ותרגמה להם את דברי הפעילים בערבית. יו"ר הכנסת רובי ריבלין מתכוון להעביר את קטע הווידיאו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

זועבי: "אני הקורבן"

בראיון לגל"צ הכחישה זועבי את הטענות נגדה. לדבריה, "לא הייתי בסיפון התחתון ולא אמרתי כך. הייתי בסיפון העליון - בחוץ עם העיתונאים. לא ראיתי אלות בידייים של האנשים אני לא מבחינה בין חיילים לבין פעילים; לא היו לידי אנשים עם אלות. אני רוצה שצה"ל ישחרר את כל הקלטת בלי צנזורה".

לגבי עיכוב פינוי החייל הפצוע אמרה זועבי: "אתה מסלף את הדברים. היו כמה פצועים שאמרו שאנחנו לא רוצים להיכנס לישראל ורוצים להישאר על האוניה".

זועבי גם כתבה את כתב גל"צ שניסה לשאול אותה שאלה, ואמרה לו: "אתה תשתוק עכשיו - אני מדברת. אני הרגעתי את האנשים על הספינה - תפסיקו עם הסילוף, תפסיקו להפליל אנשים. מה שעשיתי לא היה בגלל מה שצה"ל אמר, זה בגלל מה שהרופא על האוניה אמר ותרגמתי את זה לפצועים שלא רצו להתפנות. סמכתי על הרופא וכמובן לא על מפקד צה"ל".

בהתייחסה לניסיונה לכסות את עדשת המצלמה כדי שלא יצלמו אותה אמרה זועבי: "אני רוצה להגן על חיי בני אדם, לא רציתי שיצלמו אותי בוכה ולכן חסמתי את המצלמה. הייתי מופתעת עם טרגדיה וגופות סביבי. אנשים מאוימים מהחיילים עם נשק ומפוחדים ואני לא רוצה שיצלמו אותי כך. אני הייתי הקורבן על האוניה; אני מאתגרת את החיילים - שיעידו בדיוק מה היה. אני עזרתי לאנשים בספינה כדי שלא תהיה שפיכות דמים נוספת".