שיפור בדלתא: גידול של 15% במכירות ורווח של 4.5 מ' ד'

הכנסות החברה במחצית הראשונה השנה גדלו ב-15% והסתכמו בכ-297.5 מיליון דולר והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ב-8.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 4.7 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד

חברת דלתא ממשיכה להציג שיפור ניכר בתוצאות העסקיות. החברה סיימה את הרבעון השני של שנת 2010 עם גידול של כ-15% במכירות לסך של כ-156.7 מיליון דולר לעומת 135.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון הראשון השני השנה ב-4.5 מיליון דולר לעומת רווח של כ-200 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2009.

אייזק דבח, מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בחברה (כ-54.4%) ציין כי זהו הרבעון החמישי ברציפות שבו דלתא מציגה שיפור בתוצאות העסקיות. רבעון זה כמו המחצית הראשונה השנה אופיינו בהמשך לשיפור ברווחיות, גם בהגדלת קצב המכירות עקב התאוששות בשווקי המכירה העיקריים של החברה.

הכנסות החברה במחצית הראשונה השנה גדלו ב-15% והסתכמו בכ-297.5 מיליון דולר והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ב-8.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 4.7 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.

הגידול במכירות ברבעון לעומת רבעון מקביל אשתקד נבע משיפור במרבית שווקי המכירה, למעט בריטניה וזאת, עקב התאוששות במכירות של רשתות השיווק בארה"ב ובאירופה במהלך הרבעון. בצפון אמריקה גדלו מכירות החברה ב-25% ל-105.6 מיליון דולר, באירופה גדלו המכירות ב-29% ל-20.8 מיליון דולר ובישראל גדלו המכירות ב-3% ל-17.1 מיליון דולר. המכירות בבריטניה ירדו ב-31% ל-12.4 מיליון דולר בהתאם לתוכנית החברה ליציאה מקטגוריות לא ריווחיות.

הגידול במכירות לווה בשיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית. הרווח הגולמי ברבעון השני של 2010 הסתכם ב-29.5 מיליון דולר המהווה 18.8% מסך המכירות לעומת 24.6 מיליון דולר ברבעון שני של 2009 שהיוו 18.1% מסך המכירות, עליה של כ-20%. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו מסך המכירות נבע מצעדי התייעלות בהם נקטה החברה במהלך שנת 2009 אשר כללו יציאה מקטגוריות לא רווחיות בפעילות בבריטניה, ירידה בתקורות, שיפור האספקות בזמן ללקוחות, הקטנת עלויות הכשל ושיפור בניהול המלאי. השיפור ברווח הגולמי נבע גם מהגידול במכירות ובעיקר מגידול במכירת חזיות ללקוח בארה"ב.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-7.6 מיליון דולר לעומת 2.6 מיליון דולר ברבעון שני של 2009. השיפור ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול במכירות וברווח הגולמי. לשיפור הניכר ברווחיות התפעולית תרמו כל תחומי הפעילות של החברה. דלתא ארה"ב - שוק עממי הגדילה הרווח התפעולי מכ-1.4 לכ-1.9 מיליון דולר, חטיבה גלובאלית - פלח שוק עליון (הכוללת את בריטניה, אירופה ופלח השוק העליון בארה"ב) עברה מהפסד תפעולי של כ-0.5 מיליון דולר לרווח תפעולי של כ-4.5 מיליון דולר והרווח התפעולי של דלתא ישראל גדל מכ-1.5 מיליון דולר לכ-2.5 מיליון דולר.

דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 1.5 מיליון דולר.