חדשות 2 ערכו שינוי גרפי במסמך גלנט כדי לא לחשוף את מקורו

בחברת החדשות נחושים שלא להעביר את המסמך למשטרה, בעיקר בשם העיקרון, לפיו מסמכים אותם מחזיקים עיתונאים, ראוי שיישארו אנונימיים ■ היום הופקד המסמך, לבקשת המחוזי בפ"ת בכספתו, ודיון בנושא יתקיים מחר

"מסמך גלנט" במתכונתו הנוכחית לא צפוי לחשוף את מקורו. כך נודע ל"גלובס". עם זאת, לא מן הנמנע כי חברת החדשות, שעומדת בדרישתה שלא להעבירו למשטרה, תבקש בסופו של דבר לערוך שינוי במסמך, במידה ותיאלץ להסגירו בכל זאת, כדי לטשטש מרכיבים בו שיהיו עשויים בכל זאת להסגיר את זהות מי שהעבירו לידי עיתונאי החברה. עוד נודע, כי המסמך כפי שהוצג על מסך חדשות 2, עבר שינוי גרפי כדי לא להחשיד את מוצאו.

בחברת החדשות נחושים שלא להעביר את המסמך למשטרה, בעיקר בשם העיקרון, לפיו מסמכים אותם מחזיקים עיתונאים, ראוי שיישארו אנונימיים. היום (ד') הופקד המסמך, לבקשת המחוזי בפ"ת בכספתו, ודיון בנושא יתקיים מחר. חברת החדשות עירערה למחוזי על ההחלטה שלא לקבל את בקשתה לביטול העברת המסמך וביקשה לעכב את העברתו.

חברת החדשות זוכה לגיבוי של אגודת העיתונאים ומועצת העיתונות. נשיאת המועצה דליה דורנר, אמרה כי יש מקום להביא את הנושא לדיון בבג"ץ, אז תצטרף לעתירת חדשות 2. מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר-מוחא, אמר כי "עדיף לעיתונאי לשבת בכלא מאשר לחשוף מקור. ומאחר ומדובר בנושא עקרוני, בעל חשיבות עליונה, ראוי שסוגייה זו תובא לפתחו של בית המשפט העליון. הגיע הזמן שהרכב מורחב של העליון יקבע הלכה חדשה וברורה בנושא חיסיון מקורות".

עיתונאי חדשות 2, אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל, היו הראשונים לפרסם ביום שישי האחרון את המסמך, המפרט לכאורה צעדים לקידום מועמדותו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. לאור תלונה שהגיש אייל ארד - לפיה המסמך שנשא את לוגו משרדו זויף - נפתחה חקירה פלילית ובמשטרה מבקשים לברר מי כתב את המסמך, ולא בהכרח מי העבירו לחדשות 2.

ארד מסר היום: "יש לנו אמון מוחלט שהמסמך לא יצא מהמשרד שלנו, ומעבר לביטחון מלא שהשותפים אינם מעורבים בזה, יש לנו אמון מוחלט בעובדים, איש לא היה מעורב בכך".