רמי לוי יאלץ לשלם התשלום האחרון על רכישת הקרקע בהולילנד

ביהמ"ש המחוזי קבע היום כי הסכם רכישת הקרקע הצפונית במתחם עדיין בתוקף - על אף חקירת פרשת הולילנד המתנהלת ברקע, ואשר עשויה להשפיע על המשך הבנייה במתחם

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (ד'), כי ההסכם שנחתם עם רוכשת הקרקע הצפונית במתחם "הולילנד" בירושלים, חברת ספיר וברקת נדל"ן בע"מ (חברת הולילנד), הנמצאת בבעלות משותפת של איש העסקים רמי לוי וחברת נהור, לבין נאמני חברת נידר, מוכרת הקרקע, עודנו בתוקף ועל הרוכשת לקיים את התחייבויותיה לפיו. זאת, חרף חקירת פרשת הולילנד המתנהלת ברקע, ואשר עשויה להשפיע על המשך הבנייה במתחם.

על פי ההחלטה רמי לוי וחברת נהור יידרשו לשלם את ייתרת הסכום בגין רכישת הקרקע במתחם הולילנד, עוד בטרם תסתיים חקירת הפרשה.

כזכור, בתחילת מאי פנו עורכי הדין אמיר ברטוב, עופר שפירא וקובי אמסטר, הנאמנים שמינה בית המשפט לניהול ענייניה של המוכרת, חברת הנדל"ן נידר (הנמצאת בהקפאת הליכים), לבית המשפט בבקשה להורות להולילנד להמשיך לשלם את יתרת התמורה, בהתעלם מפרשת השוחד הגדולה שנחשפה באפריל. בבקשה נטען כי לאור העובדה שבית המשפט לא הוציא צו כלשהו להקפאת המכר, הרי שעל הולילנד להמשיך לקיים את התחייבויותיה.

חברת הולילנד מצידה ביקשה מבית המשפט לדחות את התשלום האחרון על הקרקע עד שיובהר מצבה המשפטי בעקבות חקירת המשטרה בפרשת הולילנד הפלילית המפורסמת.

"אין חשש שפרשה זו תשכב בתוך המערכת שנתיים ושלוש"

ביולי האחרון הופיעה בפני ביהמ"ש עו"ד מיכל ברנדשטיין מפרקליטות המדינה שהודיעה, כי "תוך 4 חודשים יוגשו כתבי אישום בפרשת הולילנד". עוד אמרה, כי "החקירה מצויה בישורת האחרונה שלה... אין חשש שפרשה זו תשכב בתוך המערכת שנתיים ושלוש. יש סיבות שונות שבגללן הצפי של 4 חודשים הוא צפי ריאלי, ואני אומרת זאת באחריות".

באשר ליכולת של חברת הולילנד לממש את כוונות הבנייה שלה במתחם, ציינה: "היה ויוגשו בקשות להיתרים תואמי תוכנית ובינתיים גם תתקדם הבחינה התכנונית הראויה על ידי הועדה המחוזית יש סיכוי של ממש שנפעל למניעת שינויים במצב הקיים. הגם שבשלב זה עדיין לא גיבשנו עמדה והיא תתגבש תוך כדי תנועה, והתנועה אצל הועדה המחוזית והתקדמות סיום החקירה ובחינת התשתית הראייתית".

השופט יוסף שפירא ציין כי כל הגורמים הקשורים לעניין ערים לתוצאות וההשלכות של פגיעה באזרח אשר רכש נכס בתום לב ובתמורה, ואינו נגוע כלל במעשים שלא כדין.

חברת הולילנד, קבע, "התקשרה בתום לב, ובהליך פומבי וגלוי, בהסכם מכר שאושר על ידי בית המשפט ורכשה זכויות במקרקעין, אשר לגביהם הייתה לה ציפייה לגיטימית כי תוכל לבנות על המקרקעין 220 יחידות דיון וכן שטחי מסחר".

עוד הוסיף, כי אין אף מחלוקת כי קניינו של אדם, ובכלל זה של חברת הולילנד וזכויותיה במקרקעין מוגנות בחוקי היסוד של מדינת ישראל.

עם זאת, ציין, כי "ההסכם שנחתם בין המבקשת לנאמנים שריר וקיים", אך גם הוסיף לסיכום, כל בקשה או הליך שיינבעו מהמשך ההליכים וסיום החקירה בפרשת השוחד המפורסמת ייבחנו בעתיד לגופם, ולצדדים שמורות כל הטענות".