אנחנו ממש לא צריכות טובות

אנא מכן, פרופסוריות, קצינות בכירות ועורכות דין; אם יבקשו שתצטרפו לוועדת טירקל - סרבו

יעקב טירקל, יו"ר ועדת הבדיקה הממשלתית לאירועי המשט לעזה, אל תעשה טובות, אל תואיל למנות "אישה אחת" לוועדת החקירה. זו לא טובה אישית, לא אירוע פמיניסטי, לא אפליה מתקנת, גם לא נדיבות לב או היענות לעמדת בית המשפט העליון, ממנו יצאת.

שר המשפטים, יעקב נאמן - כנ"ל. ודי להסתתר מאחורי הגב של השופט בדימוס טירקל, שהתחיל לפתח שרירים בבגרותו. אתה, אדוני השר, היית זה שניסח, שתיכנן, שגיבש, מיין, בחר ומינה את שלל הגברים לוועדה. אפשר גם להניח שרוחך המשפטית עומדת מאחורי הניסוח החלקלק והפתלתל של הפרקליטות: "נעשה ניסיון סביר לאתר נשים שישולבו בוועדה". "ניסיון סביר", זה כמו הכינוי "נורמטיבי", השגור באחרונה בפי סניגורים כאלה ואחרים, וכמו המונח המקובל על נבחרנו: "עשינו כמיטב יכולתנו".

אין דבר כזה. אנחנו יודעים, ואתה יודע. גם לא הנוסח הדרמטי האחר שמצאה הפרקליטות שלך: נעשו "מאמצים אקטיביים". כולה הרמתם כמה טלפונים, רק שלא יגידו שלא עשיתם כלום. אז מספיק עם הצביעות והתירוצים. אל תעשו טובות, ועל תעשו רושם. טירקל לא רצה נשים לצידו בוועדה, ונאמן לא ממש התייחס לזה ברצינות.

כך ראוי שזה יישאר - דגל שחור לעתיד. כדי שזה לא יקרה שוב. וזה לא יקרה שוב.

העתיד שייך לנשים

אתן, נשים, פרופסוריות, עורכות-דין, בכירות בצבא, חוקרות בכירות: אנא, אנא, אם יפנו אליכן בקרוב בבקשה להצטרף לוועדת טירקל - אל תסכימו. ברור גם לכן שכשיפנו, זה לא יהיה בגלל הערך המוסף שלכן, לא בגלל היכולת והכישרונות שלכן.

הם יתקשרו רק כדי לצאת ידי חובה. כדי לבוא לבג"ץ ולומר: אנחנו עשינו הכל. לא לכבודכן, לא לכבודנו הנשים, שעכשיו יתכרששו סביבכן כמה גברים מגחכים ויבקשו את השתתפותכן בבחינת אירועי הרמת כוס התה במועדון הגימלאים הגבוה. אנא, אל תענו.

אגב, נציגת המדינה שהגנה בבג"ץ על המדינה והוועדה היא גברת, עו"ד חני אופק, סגנית בכירה לפרקליט המדינה; ומי שהובילה את הרכב שופטי העליון בדיון, גם היא גברת, השופטת מרים נאור. (נאור הורתה לממשלה לדון בצירוף אישה לוועדת טירקל עד לסוף החודש. כן קבעה כי אם התפקיד יוצע לחמש נשים - והן יסרבו, הממשלה תצא ידי חובתה והצו יבוטל)

מי שבוחן את הכיתות בבתי הספר למשפטים, את פני אלפי הבוגרים המסיימים בכל שנה, כמו את הלומדים בבתי הספר לרפואה ולמינהל עסקים, יודע בדיוק שהעתיד שייך לנשים. בעוד 15-20 שנה, אולי יותר, תוגש עתירה לבג"ץ על-ידי אחד מארגוני זכויות הגבר, אולי הליגה להגנת מעמד הגבר, בדרישה לצרף "גבר אחד" להרכב וועדת החקירה.

אז, בלי טובות.