תפוז: גידול של 10% בהכנסות וירידה קלה ברווח התפעולי

הכנסות החברה ברבעון השני של 2010 עלו בכ-10% ל-11.2 מיליון שקל ■ הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של השנה עמד על כ-1.2 מיליון שקל

חברת האינטרנט תפוז , בניהולו של דן חן, מסכמת את המחצית הראשונה והרבעון השני של שנת 2010 עם המשך מגמת הצמיחה בפעילותה.

הכנסות החברה ברבעון השני של השנה עלו בכ-10% לכ-11.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-22.4 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת כ- 20.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות החברה נבע בעיקר מצירופי עסקים ומעליה בהכנסות בתחום האינטרנט.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של השנה עמד על כ- 1.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2010 הסתכם בכ-2.6 מיליון שקל, לעומת סך של כ-2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי בתקופת הדוח הושפע בעיקר מגידול בהוצאות המכירה והשיווק של מגזר הבלוגטיוי בחו"ל ומגידול בתשלום לספקי תוכן בתחום הסלולר. יצוין, כי בנטרול פעילות בלוגטיוי, הסתכם הרווח התפעולי של תפוז במחצית הראשונה של השנה בכ- 4.9 מיליון שקל, בדומה למחצית הראשונה בשנת 2009.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה עלה בכ-15% לכ-2 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 1.8 מיליון שקל במחצית המקבילה בשנת 2010.

הכנסות תפוז נובעות משלושה תחומים עיקריים: תחום האינטרנט, תחום התוכן הסלולארי ותחום ה-BlogTV .

הכנסות החברה בתחום האינטרנט הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2010 בכ-10.6 מיליון שקל, גידול של כ-24%, לעומת כ-8.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע בעיקר מעלייה במכירות מוצרי הפרסום באתרי החברה ומגידול בהכנסות מפרויקטים וכן מצירופי עסקים. החברה מפעילה את אתר תפוז שהוא אתר הקהילות ותוכן הגולשים הגדול בישראל, וכן את אתר Flix, אחד מאתרי הווידאו הפופולריים בישראל וכן את אתר הילדים "דף הבית הראשון שלי", שהחברה מחזיקה ב-50.1% ממניות החברה המפעילה אותו.

הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-10.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 11.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2009. הירידה בהכנסות נובעת כתוצאה מעדכון התעריפים ושינויים במודלי ההתחשבנות אשר נעשו על ידי המפעילים הסלולאריים. לאחרונה החלה החברה לפתח מוצרי ושירותי תוכן סלולאריים נוספים במגוון פלטפורמות סלולאריות, שהפצתם אינה תלויה במפעילים הסלולאריים.

הכנסות החברה מתחום ה-BlogTV בחו"ל עלו בכ-59% במחצית הראשונה של שנת 2010 לכ- 969 אלף שקל, בהשוואה לכ- 609 אלפי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה כותבת בדו"ח הדירקטוריון כי לאור המשך הגידול בהיקף פעילות האתר ובהכנסותיו ולאור ההתעוררות הכללית בתחום ה- social video בארה"ב ובעולם, נערכת החברה לאפשרות לגייס משקיע חיצוני למיזם או למוכרו.

ממאזנה של תפוז עולה כי החברה נהנית מאיתנות פיננסית גבוהה יחסית. הונה העצמי של תפוז, נכון ליום ה-30 ביוני 2010 הסתכם בכ-25.6 מיליון שקל, והיווה כ-67% מסך כל מאזן החברה. כמו כן, בקופתה של החברה היו מזומנים ונכסים פיננסים זמינים למכירה בהיקף של כ-17 מיליון שקל.

דן חן, מנכ"ל תפוז, אמר היום: "סיימנו את המחצית הראשונה של 2010 עם עליה בהכנסות, זאת הודות לעלייה בהכנסות מתחום האינטרנט, שהושגה גם כתוצאה מרכישת נטקראפט ודף הבית הראשון שלי וגם בזכות התחזקות אתרי תפוז ו- FLIX, וזאת על אף התחרות המתגברת בתחום. אנו ממשיכים לבחון רכישה של אתרים ופעילויות נוספות שתהיינה סינרגטיות לפעילות תפוז באינטרנט ובסלולר".