לנדאו: "נתניהו דואג לשלום בית בליכוד מאשר למשק החשמל"

העיתון "מעריב" מצטט היום מדבריו של שר התשתיות בשיחות סגורות: "הם רוצים שיקרה בחשמל מה שקרה עם המים"

שר התשתיות עוזי לנדאו משתלח בראש הממשלה בנימין נתניהו עקב המשבר במשק החשמל, ומאשים אותו בהעדפת אינטרסים פוליטיים צרים על פני האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. כך מדווח הבוקר (א') העיתון "מעריב".

העיתונאי בן כספית מצטט את דבריו של לנדאו בשיחות סגורות לאחר ישיבת הממשלה בשבוע שעבר על המשבר במשק החשמל, וטוען כי לנדאו אמר ש"רה"מ מתעניין בשלום בית בליכוד יותר מאשר בשלום משק החשמל. זה היה משחק מכור. הוא קיבל את ההחלטה עוד לפני ישיבת הממשלה, נתן לי ולמומחי משרדי לעבוד לחינם, ולהציג את התוכניות לריק. זו החלטה פוליטית ולא עניינית, הבעיה היא שאת המשבר במשק החשמל צריך לפתור בהחלטות ענייניות".

כספית טוען כי בשיחות סגורות מאשים לנדאו את נתניהו בחוסר יכולת לקבל החלטות וכן מדבר על בירוקרטיה משתקת.

לנדאו, כזכור, הזהיר פעמים רבות מפני "בצורת חשמל" כבר בשנת 2013. לדבריו, המשק יגיע בעוד כ-3 שנים למצב בו ניתן לספק רק 90% מהביקוש לחשמל. הוא מעוניין לקדם פתרונות כגון הקמת תחנות כוח והתייעלות אנרגטית, וזאת לאחר שהחלטת הממשלה על התייעלות אנרגטית מלפני שנתיים לא מיושמת במלואה.

"הם רוצים שיקרה בחשמל מה שקרה עם המים", אמר לנדאו. "הרי היום אין מים בגלל ההתנהלות הזו, בגלל שמישהו באוצר חשב שלא צריך להתפיל מים ולא החליטו או שאמרו 'יהיה בסדר'".