אייכל: "הקרקע פוריה להמשך התחזקות הדולר בימים הקרובים"

האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של כ-0.4% ל-3.805 שקלים, רמה הגבוהה מרמת ההתנגדות שנרשמה ביום ה' בו התערב הנגיד בשוק ■ צפי לעלייה של 0.7%-0.8% במדד המחירים לצרכן

למרות שהיום (א') לא מתקיים מסחר שמט"ח, משקפות האופציות על הדולר הנסחרות בבורסה של ת"א צפי להתחזקות של כ-0.4% בשערו של הדולר לרמה של 3.805 שקלים, לעומת רמת הדולר היציג שנקבעה ביום ו' האחרון ב-3.79 שקלים.

נציין כי הרמה המשתקפת באופציות הדולריות מצויה מעל לרמת ה-3.8 שקלים, רמה שביום ה', עת התערב בנק ישראל במסחר במט"ח וקנה עשרות מיליוני דולריים, היוותה רמת התנגדות חזקה ובה התייצבו מוכרים רבים.

גורם בולט נוסף שעשוי להשפיע על פתיחת שבוע המסחר בשוק המט"ח המקומי מחר הוא מדד המחירי לצרכן אשר יפורסם הערב (א' 18:30). באופן מסורתי נחשב מדד חודש יולי לגבוה, ובשוק צופים כי תרשם עלייה של 0.8%-0.7% באינפלציה. לפני פרסום המדד ולקראת החלטת הריבית בשבוע הבא העריכו כלכלני מריל לינץ' כי פישר לא יעלה את הריבית בחודשיים הקרובים.

רון אייכל, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות מיטב, מציין היום בסקירתו השבועית כי "באופן כללי, לפי תנאי השוק, נראה כי הקרקע להמשך התחזקות הדולר בעולם בימים הקרובים - פוריה" לדבריו, "את זאת ניתן לראות מפער הריביות העתידיות בין ריבית האירו לריבית ה'פד' האמריקני".

מיטב בית השקעות
 מיטב בית השקעות

אייכל מציין כי השבוע החולף היה אטרקטיבי למדי למשקיעים בדולר, ובסיכומו רשם הדולר התחזקות כנגד כל מטבעות הסחר המרכזיים (15 מטבעות), זאת לאחר נתוני המאקרו שפורסמו לא רק בארה"ב, אלא גם באירופה ובסין, אשר "הגבירו את חששות המשקיעים מפני היחלשות בהיתאוששות העולמית והביאו אותם לצמצום סיכונים וליציאה ממטבעות מסוכנים".