למדינה דרוש ארגון גג לחלוקת מזון עם תקציב שנתי של 15 מ' ש'

לאחר 3.5 שנים: משרד הרווחה הודיע היום על השלמת התוכנית לביטחון תזונתי ■ עפ"י התוכנית, המדינה תקצה 22.5 מיליון שקל לשלוש שנים, ואילו "הקרן לידידות" תקצה סכום דומה – ובסה"כ יעמוד התקציב על 45 מ' ש' - כמחצית מהסכום שהמליץ משרד הרווחה

שלוש וחצי שנים אחרי שארגון "לתת" עתר לבג"ץ בדרישה שהמדינה תיקח בעצמה אחריות לביטחונם התזונתי של אזרחיה, הודיע היום (ב') משרד הרווחה על השלמת התוכנית לביטחון תזונתי. על פי התוכנית, המדינה תקצה 22.5 מיליון שקל לתקופה של שלוש שנים, ואילו "הקרן לידידות" תקצה סכום דומה - ובסה"כ יעמוד התקציב על 45 מיליון שקל. יצוין כי מדובר בתקציב נמוך משמעותית מזה שהמליצה עליו ועדה מקצועית במשרד הרווחה, שביקשה לצורך העניין 30 מיליון שקל בשנה - כלומר בדיוק פי-2.

על פי התוכנית, המדינה לא תעסוק בעצמה בחלוקת מזון, אלא תמנה "ארגון גג" שיפקח ויסדיר את פעילות עמותות המזון, ואף יבצע חלוקה בעצמו. כמו כן, ארגון הגג יוכל לתקצב את עמותות המזון באמצעות התקציב שהקצתה לצורך העניין המדינה והקרן לידידות. לצורך יישום התוכנית הוקמה ועדת היגוי שהחליטה כי ארגון הג'וינט יפקח מטעם המדינה על ארגון הגג המפקח. במקביל, פרסמה ועדת ההיגוי "קול קורא" (RFI) לאיתור ארגונים ועמותות המעוניינים להציע עצמם כארגון גג אשר יספק שירותים במסגרת התוכנית.

"זו בשורה גדולה שהושגה לאחר מאבק קשה וממושך שקרם עור וגידים. התוכנית משקפת נדבך חשוב בסיוע לשכבות החלשות בחברה", אמר היום השר הרצוג. נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הרווחה, הוסיף: "תהליך זה אמור לייצר מנופים וכלים משמעותיים שיענו על יותר צרכים העולים מהשטח. מדובר בפריצת דרך מצד המדינה לפתרון בעיית אי הביטחון התזונתי של חלק מאזרחיה".