משרד החוץ הטורקי: "המתבצר ניסה לקחת הקונסול כבן ערובה"

(עדכון) דרמה בשגרירות טוריקה בת"א: מאבטחי השגרירות פתחו באש על הפלסטיני, שניסה להתבצר גם בעבר בשגרירות בריטניה בת"א ■ כוחות גדולים של משטרה, לוחמה בטרור ומד"א הוזעקו לזירת האירוע אך כניסתם נמנעה

משרד החוץ הטורקי פרסם הערב, שעות לאחר תחילת אירוע הירי בשגרירות טורקיה בתל אביב, הודעה לגבי מה שאירע בין כתלי הבניין, ברחוב הירקון בעיר.

"אדם שטוען שהוא פלסטיני ניסה להיכנס לשגרירות שלנו בתל אביב כשעל גופו סכין. הוא טען שהוא נושא אקדח שהתברר כאקדח צעצוע, באמצעותו שבר את החלון של חדר הקבלה בשגרירות", נמסר. הוא החל לצעוק ודרש מקלט מדיני". עוד פורסם מטעם טורקיה, כי "הוא ניסה לקחת את הקונסול כבן ערובה אך איש ביטחון של השגרירות התערב והשתלט על האיש. עכשיו הוא נחקר על ידי אנשי השגרירות בתל אביב שמנסים לוודא מי בדיוק האיש". בהודעה לא נמסר דבר לגבי מצבו של האיש, או לגבי הירי שבוצע במקום.

המתבצר: "אני אשרוף הכל, יש לי מטען חבלה"

פלסטיני תושב רמאללה, סייען שב"כ לשעבר, הוא האיש שנכנס הערב לתוך מתחם שגרירות טורקיה ברחוב הירקון בתל אביב כדי לבקש מקלט מדיני בטורקיה והתבצר בפנים. מאבטחי השגרירות פתחו באש במהלך עימות שהתפתח במקום. הפלסטיני, נדים אינג'ז, נפצע באורח קל עד בינוני. כוחות גדולים של משטרה, לוחמה בטרור ומד"א נמצאים בזירת האירוע. בתוך בניין השגרירות נכנס סמנכ"ל משרד החוץ, שמתאם את הוצאת הפלסטיני הפצוע לאמבולנס מד"א.

אינג'ז, פלסטיני תושב רמאללה המוכר היטב למשטרה ולכוחות הביטחון, התבצר כבר באוגוסט 2006 בשגרירות בריטניה בתל אביב, באירוע שמזכיר מאד את האירוע היום. אז הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי השב"כ שלטענתו מנסה לחסל אותו.

אינג'ז דיבר הערב בשיחת טלפון עם כתב חדשות 2, דקות לפני האירוע. "אני השתלטתי על בני הערובה פה, אני אשרוף הכל. אם לא יתנו לי לעוף מפה אני אשרוף את כל השגרירות", אמר אינג'ז. "אני אשרוף הכל, יש לי מטען חבלה, הכל. אני פונה לארדואן, ראש הממשלה האהוב: תן לי להיכנס, ירצחו אותי פה הרוצחים היהודים", אמר.

הטורקים מסרבים לאפשר לצוות מד"א להיכנס

אנשי השגרירות לא אפשרו לשוטרים הישראלים להיכנס לבניין ולא עדכנו אותם על המתרחש, זאת משום ששטח השגרירות מוגדר שטח ריבוני טורקי. "כוחות משטרה אינם מורשים להיכנס לשטח השגרירות, הטיפול באירוע הועבר למשרד החוץ. כוחות משטרה נמצאים מחוץ לשגרירות", נמסר ממשטרת תל אביב. "אנחנו לפי דעתי גם לא נקבל אישור להיכנס פנימה", מסר דובר מד"א לחדשות 2. "אנחנו ממתינים שיוציאו את הפצוע החוצה".

ממשרד החוץ נמסר כי בשעה זו יש מגעים עם השגרירות הטורקית בתל אביב על מנת לנסות ולעמוד על המתרחש בבניין ולהעביר את הפצוע לטיפול רפואי. סמנכ"ל משרד החוץ הורשה להיכנס לבניין והוא זה שמנהל את המשא ומתן מול הטורקים.