ברננקי בשוק: רכש לראשונה זה שנה אג"ח ב-2.55 מיליארד ד'

ה'פד' של ניו יורק קנה Notes אשר מועד פדיונן יחול בין אוגוסט 2014 לפברואר 2046 ■ הכסף ששימש לרכישת האג"ח הנ"ל הינו כספי פידיון של אגרות חוב מגובות משכנתאות שנפרעו

לראשונה לאחר קרוב לשנה ברננקי קונה: הפדרל ריזרב רכש אגרות חוב של ממשלת ארה"ב בתמורה ל-2.551 מיליארד דולר, בכך מחדש ברננקי את רכישות האג"ח לראשונה מאז אוקטובר. על הרכישות הודיע יו"ר ה'פד' לפני כשבוע בהודעת הריבית האחרונה, זאת במסגרת הרחבת מדיניותו המוניטרית אשר תמנע את יציאת הכסף מהמערכת הפיננסית בעקבות פרעונן של אג"ח מגובות משכנתאות.

ה'פד' של ניו יורק שמבצע בפועל את הרכישות, רכש 14 מתוך 25 ני"ע שהוגדרו כניתנים לרכישה, ודיווח כי קנה Notes אשר מועד פדיונן יחול בין אוגוסט 2014 לפברואר 2046.

הבנק המרכזי של ארה"ב מעוניין לשמור במאזניו החזקות המוגדרות כ-SOMA (System Open Market Account) על כ-2.054 טריליון דולר, כפי שהוחזקו על ידו ב-4 באוגוסט, זאת באמצעות השימוש בכספי הפידיון של האג"ח מגובות המשכנתאות שבידיו לרכישת אג"ח ממשלתיות .

הרכישות שיבוצעו מדי פעם על ידי ה'פד' של ניו יורק צפויות לעמוד על כ-2 מיליארד דולר כל פעם, כך העריכה חברה המתמחה בפעילות הפיננסית של ממשלת ארה"ב, ICAP.

ה'פד' שומר שלא לעבור ברכישותיו את הלימיט של 35% החזקה פר ני"ע בחשבונותיו.

בשוק מממשים רווחים: למרות פעילות ה'פד', נרשמים הערב היצעים גדולים יותר מביקושים בשוק האג"ח הממשלתי, זאת לאחר שהודעת ה'פד' לפני כשבוע הקפיצה את השוק לשיאים חדשים. התשואות שירדו לרמות שפל מטפסות היום בעוד המשקיעים מרגישים היום בהתגברות הביטחון על רקע תמיכתו של ברננקי ומעבירים כספים למדדי המניות אשר בולטים בעליות חדות.