חשוב ביותר: תקציב של 100 אלף שקל בשנה לאיפור לנתניהו

מאז כניסתו של נתניהו לתפקיד ראש הממשלה הורחב מערך האיפור ב-50% - והתקציב גדל פי שניים

חלק מתפקידו של ראש הממשלה כולל הופעות פומביות בכלי התקשורת, שבהן מתברר שהוא נדרש לא רק להיות רהוט וברור, אלא גם להיראות טוב. מסמך שהגיע לידי חדשות 2 באינטרנט חושף שמאחורי כל הופעה פומבית של בנימין נתניהו עומד מערך של שלוש מאפרות שדואגות להופעתו החיצונית.

המסמך מפרט התקשרות עם שלוש מאפרות שונות, כשסך התקציב הנדרש לעבודתה של כל אחת מהן הוא 35 אלף שקלים. בחישוב גס מדובר בתקציב של כ-100 אלף שקל בשנה עבור איפור.

עוד עולה מהמסמך כי עד כה משרד ראש הממשלה עבד עם שתי מאפרות בלבד, שתקציב עבודתן הסתכם ב-50 אלף שקלים בלבד, אך מאז כניסתו של נתניהו לתפקיד, הורחב מערך האיפור ב-50% והתקציב גדל פי שניים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, הסכום במסמך הוא סכום מסגרת שנתי בלבד, ולא הסכום שהוצא. בפועל הוציאה הלשכה מתחילת השנה פחות מרבע מהסכום המוזכר. מסגרת התקציב אושרה על ידי הדרגים המקצועיים במשרד ראש הממשלה בהליך הקבוע בחוק המכרזים. כידוע, ראשי ממשלות ונשיאים במדינות העולם נוהגים להתאפר לפני כל הופעה פומבית או מצולמת".

עוד נמסר כי "גם בישראל נהגו ראשי ממשלות בעבר לבצע את האיפור. בעבר עשתה זאת עובדת המשרד, והדרג המקצועי העביר את הנושא לשירות חוץ. נוהל משא ומתן במקביל עם שלוש מאפרות חיצוניות וכתוצאה מכך הופחת התעריף בעשרות אחוזים".

באופן לא מפתיע, הייתה זו הזדמנות נוספת לקדימה לתקוף את ראש הממשלה. "קוסמטיקה אינה תחליף למנהיגות. שום איפור לא יוכל להסתיר את פרצופו האמיתי של נתניהו ושום מאפרת לא תוכל להעלים את הכישלון", נכתב בתגובה מטעם התנועה. "נתניהו יודע לדבר ולהתאפר אך ישראל היא לא מסלול דוגמנות וקבלת ההחלטות לא נגמרת בחיוך יפה לטלוויזיה. רק ראש ממשלה אטום יכול להוציא סכום עצום שכזה על איפור וצבע ורק ראש ממשלה כושל יכול לחשוב שזה תכלית הכל", הוסיפו.