UMI הציעו רכבים בפריסה "ללא ריבית" - במחיר גבוה באלפי שקלים

מודעות פרסומת של אאוטלט UMI הציעו רכבים בפריסת תשלומים "ללא ריבית" - כשהמחיר בפועל גבוה ב-1,000-2,000 שקל ■ בעקבות דרישת התמ"ת שונתה הצגת המחירים במודעות

כמה עולה לקנות רכב בפריסת תשלומים "ללא ריבית והצמדה"? יותר ממה שיעלה במזומן - כפי שניתן היה לגלות מבחינה מדוקדקת של מודעות שפרסמה UMI, תוך שהיא מציגה את המחירים באופן מבלבל המטשטש את הפער בגובה התשלום במקרים השונים.

בעקבות פניית משרד התמ"ת שונו המודעות, והמחירים השונים מוצגים בצורה בהירה.

בפרסום המקורי מוצג עבור עשרות רכבים מחיר המחירון, המחיר לתשלום ב-UMI והמחיר למקדמה - לצד תשלום היתרה ב-36 תשלומים,"ללא ריבית והצמדה". אלא שחישוב כולל של המקדמה והיתרה מגלה פער עקבי של 1,000-2,000 שקל במחיר הסופי.

כך, למשל, מוצע רכב יונדאי אקסנט 2008 במחיר מזומן של 53 אלף שקל, או תמורת מקדמה של 15 אלף שקל ויתרה של 40 אלף - ובסך-הכול 55 אלף שקל (מה שלא מצוין במפורש).

בעקבות דרישת התמ"ת שונה כאמור אופן הצגת המחירים - תוך פירוט גובה התשלום הראשוני, גובה התשלומים הקבועים והמחיר הכולל של שניהם.

סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, אומרת כי "בעקבות ריבוי התלונות שהצטברו בלשכתי על מודעות שיש בהם פרסום מטעה, הפוגעות בסופו של דבר בצרכן, הנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרד לעקוב באופן שוטף אחרי פרסומים של מכירות או מבצעים בעיתונים".

בנוסף קוראת נוקד לצרכנים לא להסס ולפנות למשרד בכל פעם בה הם נתקלים בפרסום מטעה.

מחברת UMI נמסר בתגובה: "החברה יצאה לאחרונה בקמפיין מודעות חדש, שכלל לראשונה אופציות כספיות שונות לרכישה של רכבים ממחלקת האאוטלט. אנו מודים למשרד התמ"ת שהסב את תשומת-ליבנו לאפשרות שייווצר בלבול אצל הלקוחות בעקבות המחיר השונה לכל מסלול. מיד עם פנייתו הראשונית שינינו את הפרסומים והבהרנו ביתר שאת את ההבדל. כמובן שבכל שלב, לפני ואחרי פניית המשרד, כל רוכש פוטנציאלי שהתעניין קיבל את הפרטים המלאים על האופציות הכספיות האפשריות ועל ההבדלים ביניהן".