פייסבוק הציגה אמש (ד') שירות חדש שאמור לאפשר למשתמשיה לחלוק את מיקומם הגיאוגרפי עם חבריהם ברשת החברתית, בצעד הראשון של החברה אל תוך השוק המתפתח במהירות של שירותים חברתיים מבוססי מיקום, אותו מוביל כיום האתר Foursquare.
השירות החדש, ששמו Places, מיועד לסייע למשתמשים ברשת החברתית לאתר את חבריהם הנמצאים בקרבת מקום וגם להודיע להם על מיקומם שלהם, הסביר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, במסיבת עיתונאים מיוחדת. עוד ציין צוקרברג כי שירות Places יוכל לשלב גם שירותים מקוונים מבוססי מיקום קיימים דוגמת Foursquare ו-Gowalla.
בחברת הייעוץ והמחקר Borell מעריכים כי שירותים מבוססי מיקום עשויים להכניס לחברות האינטרנט סכום של 4.1 מיליארד דולר עד שנת 2015. השירותים הללו עשויים לפתוח אפיקי שיווק חדשים וצוקרברג אכן ציין אמש כי ייתכן שבעתיד תשלב פייסבוק בPlaces גם פלטפורמה לפרסום מקוון.
בעיות פרטיות
האפשרות שניתנת למשתמשי הרשת החברתית לחלוק את מיקומם הגיאוגרפי עם חבריהם עלולה לעורר סוגיות שונות הנוגעות להגנה על הפרטיות ברשת.
בפייסבוק הודיעו כי שירות Places יכלול אמצעי בקרת פרטיות פשוטים להגדרה ולתפעול. כשהמשתמשים מתחברים אל השירות, מיקומם יהיה גלוי רק לחבריהם והם יוכלו לבחור האם לצמצם את היקף הפצת המידע, או לחילופין, להרחיבו.
אולם, למרות החשש של הציבור לנושא הפרטיות באינטרנט, שוק השירותים מבוססי המיקום לא הפסיק מלצמוח. כך למשל, ביוני האחרון הגיע מספר המשתמשים הרשומים בFoursquare ל-1.8 מיליון, לעומת 1 מיליון בלבד באפריל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.