פרחים לאמנון אברמוביץ' ורוני דניאל

בלמים, זה מה שהיה חסר בערוץ 2, אבל לנו מה אכפת? אולי ככה נקבל כאן רמטכ"ל ראוי

תודה אמנון, תודה רוני. עשיתם לכולנו שירות נפלא. בזכותכם מונה רמטכ"ל ראוי ובמהירות. בזכותכם קיבלה המשטרה קצת סומק בלחיים ויוני קורן מבסוט, כי בזכותכם ורק בזכותכם, נראה הבוס שלו, אהוד ברק - שבדרך-כלל נהוג לשנוא - כמבוגר האחראי.

לא התכוונתם, אה? באתם לקלל ויצאתם מברכים. רציתם להראות כמה האלוף יואב גלנט מושחת - ובסוף הוא מונה לרמטכ"ל. הפצצתם בכותרות על רעידת אדמה בצה"ל, והנה נדמה שהאדמה עוד תרעד דווקא תחת הכיסא המרופד שלכם. זה מה שקורה כשחוטאים בהיבריס.

צריך להתחיל את הכל מהבסיס. מבדיקה מדוקדקת לפני פרסום, מהתייעצות אמיתית עם העורך, מניסוח זהיר של ידיעות ומהגנה על מקורות. לא על המסמך. על המקור.

את אמנון אברמוביץ' הכרתי כשעבדתי ב"מעריב". זכור לי איש נחמד, חכם, סחבק, ובנוסף עיתונאי מהסוג שאפשר לשפוך עליו את כל הסופרלטיבים המקצועיים. מאז עברו שנים. אברמוביץ' הפך לכוכב טלוויזיה - על חשבון היותו פרשן וסקופר מבריק.

החבירה של אברמוביץ' בפרשת מסמך גלנט לרוני דניאל, כתב צבאי מטעם דובר צה"ל במלחמות ומבצעי ישראל, דרדרה אותו הכי נמוך שאפשר. ההתלהמות, ידיעת הכול והביטחון המופלג, היו ספתח לסאגה ששניהם יעדיפו לשכוח.

התגובה מאייל ארד ומיואב גלנט נגבתה שעה וחצי שעה, בהתאמה, לפני השידור. שניהם טענו כי המסמך מזויף. בשלב הזה אמורים היו דניאל, אברמוביץ' והעורך שלהם בחדשות ערוץ 2, אבי וייס, לעצור בחריקת בלמים. אבל כגודל הסקופ - גודל הפיתוי:

יום שישי, מהדורה מרכזית, סיפור ענק, רייטינג - ובום: הפצצה מוטלת, והנפגעים מתחילים לזחול בשטח.

וכגודל הפיתוי - כך גודל הנפילה.

בהתחלה היה נדמה כי זה גלנט, אחר כך חורב וארד, אחריהם באו האלופים, ואז הרמטכ"ל, אבל בסוף מסתבר כי מי שנפגע הכי קשה הם הצמד של ערוץ 2, שחטף מכה אנושה באמינות.

ואם לא די בכך, אברמוביץ' גם חשף מקור. הוא הבטיח כי המקור החסוי שהדליף לו את המסמך אמין כבר 30 שנה. אבל למקור שלו, גבי סיבוני, לא התחשק להיות אנונימי, ושבוע אחר-כך הפך למרואיין באותו "אולפן שישי" ממש, והשקיע את עצמו ואת אברמוביץ' במצולות.

אברמוביץ', שככל הנראה זכה בשירותיו הטובים גם כשסיבוני שירת בצה"ל, לא יוכל להיעזר בו שוב; וסיבוני, שהסתבך, עלול להיחקר, כמו ענת קם, בגין פגיעה בביטחון המדינה. הרי גם הוא, כך נדמה, הדליף לתקשורת חומר צבאי מסווג - או שאני מתבלבלת?

אבל את התודה הכי גדולה רוני ואמנון, שולח לכם גבי אשכנזי. בזכותכם הוא פטור מחיבוטי-נפש באשר להתפטרות על רקע התנהלותו הכושלת בפרשה: מאי-דיווח לרשויות על כך שהמסמך נמצא ברשותו כבר כמה חודשים, כשבית המשפט דרש מערוץ 2 למסור אותו לידיו, דרך חברותו האמיצה עם החשוד בזיוף, בועז הרפז, שנראה, על פניו, כדמות מפוקפקת, לה הוא נתן גישה חופשית ללשכת הרמטכ"ל.

אחר-כך מתפלאים שגונבים משם אקדח וכרטיסי אשראי.

זה בטח לא יקרה לגלנט.