רשת דורשת למכור בעצמה את שטחי הפרסום שלה ב-ynet

הזכיינית משדרת את תכני הטלוויזיה שלה באתר, ומבקשת להגדיל את התגמול שהיא מקבלת מ-ynet על נוכחותה בו ■ עפ"י ההערכה, ynet משלם לרשת 3-4 מיליון שקל בשנה

קשיים בחידוש חוזה ההתקשרות: זכיינית ערוץ 2 רשת דורשת למכור בעצמה את הפרסום למתחם הזכיינית באתר האינטרנט ynet. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתקיים משא-ומתן בין הצדדים על חידוש חוזה ההתקשרות ביניהם, במסגרתו הזכיינית משדרת את תכני הטלוויזיה שלה על האתר מבית "ידיעות אחרונות". במסגרת הדיונים מבקשת רשת להגדיל את התגמול שהיא מקבלת מ-ynet על נוכחותה בו.

על-פי ההערכה, הסכום שמעביר ynet לרשת עומד על בין 3 ל-4 מיליון שקל בשנה בלבד, על בסיס מודל קבוע. בזכיינית מרגישים כי אין זה די, לאור העובדה כי התכנים של רשת מספקים כניסות לאתר כמו גם קידום על מסך ערוץ 2, בכל פעם שמוזכרת הכתובת באמצעותה אפשר להגיע לאתר הזכיינית, אשר משלב בשמו את ynet.

לפי שעה, אנשי המכירות של האתר הם האמונים על מכירת הפרסום בעבור האתר של רשת. בזכיינית מאמינים כי מכירה של פרסום באתר, במשותף עם הפרסום על מסך הטלוויזיה של הזכיינית, יכולה להגדיל בעבורה משמעותית את ההכנסות.

רשת היא הזכיינית היחידה בטלוויזיה המסחרית שלא מתחזקת אתר משלה. בעוד לקשת יש את mako, ונענע10 משמש את ערוץ 10, עושה רשת שימוש בפלטפורמה של ynet מזה למעלה משנה. הזכיינית אמנם חסכה בכך עשרות מיליוני שקלים בפיתוח אתר משלה וקיבלה בעבור תכניה מצע חזק ומבוסס, אך איבדה במידת מה את יכולת השליטה על שווי תכניה ומכירתם.

מרשת נמסר בתגובה: "יחסינו העסקיים עם ynet רק הולכים וצוברים תאוצה מיום ליום".

ב-ynet סירבו להתייחס לנתונים עסקיים.