שוק האפליקציות לסלולר גלגל 2.2 מיליארד ד' במחצית הראשונה

חברת המחקר הגרמנית Research2Guidance מעריכה כי שוק האפליקציות לטלפונים החכמים יגיע לשווי של 15 מיליארד דולר עד שנת 2013

חברת המחקר הגרמנית Research2Guidance מעריכה כי שוק האפליקציות לטלפונים החכמים יגיע לשווי של 15 מיליארד דולר עד שנת 2013. על-פי הודעתה של החברה, שוק זה הגיע לשווי של 2.2 מיליארד דולר במהלך המחצית הראשונה של 2010. בחברה מציינים כי מספר ההורדות של אפליקציות לטלפונים חכמים הגיע ל-3.8 מיליארד בינואר-יוני השנה, לעומת 3.1 מיליארד הורדות במהלך כל שנת 2009.

בזכות חנויות האפליקציות

את הזינוק החד בהיקף ההורדות וההכנסות בשוק האפליקציות זוקפת חברת המחקר לזכות ההצלחה של חנות האפליקציות של אפל, App Store, כמו גם חנות האפליקציות של תוכנת ההפעלה של גוגל לטלפונים חכמים, אנדרואיד. בהודעה הוזכרו גם חנויות אפליקציות קטנות יותר כמו Ovi של נוקיה והחנות של RIM, יצרנית בלקברי.

בחברה הגרמנית מעריכים כי בעתיד יגדלו ההכנסות מחנויות אפליקציות שיתמחו בנישות מסוימות דוגמת אפליקציות בתחום הרפואה או העסקים. למרות הנתונים המרשימים, התחזית של Research2Guidance היא סולידית יחסית לתחזיות אחרות. במחקר עצמאי שפורסם בחודש מארס השנה על-ידי חברת GetJar, הוערך כי שווי שוק האפליקציות לטלפונים הסלולריים החכמים יגיע ל-17.5 מיליארד דולר עד שנת 2012.

בדו"ח קודם, העריכה Research2Guidance כי שוק האפליקציות לטלפונים יצמח בשל התפוצה ההולכת וגדלה של טלפונים חכמים, שמספרם עשוי להגיע למיליארד עד 2013, לעומת 100 מיליון אשתקד.