"ידיעות אחרונות" ישיק אפליקציה מותאמת למחשבי טאבלט

יהיה העיתון הראשון בישראל שיוציא אפליקציית iPad למהדורה המודפסת ■ המהלך אינו נוגד את שותפות הקבוצה בפיתוח הקורא האלקטרוני "עברית" (e-vrit) בשיתוף סטימצקי וניופאן

עיתון "ידיעות אחרונות" קרוב להיות העיתון הראשון בישראל שיוציא אפליקציית iPad שתתאים למהדורה המודפסת. ל"גלובס" נודע כי בקבוצת התקשורת השלימו היערכות לעלות כבר בחודשים הקרובים עם אפליקציה שתתאים לקריאה אלקטרונית של העיתון במחשבי טאבלט שונים, ובראשם ה-iPad של חברת אפל.

המהלך המתקרב של "ידיעות אחרונות" אינו נוגד את שותפותה של הקבוצה בפיתוח הקורא האלקטרוני "עברית" (e-vrit) בשיתוף סטימצקי וחברת ניופאן. בעוד הקורא האלקטרוני החדש מתמקד בקריאה אלקטרונית של ספרים - האפליקציה שפותחה במסדרונות "ידיעות אחרונות", מתייחסת לעיתון, שעד היום - במשך 70 שנה - הופץ בדפוס.

המעבר לטכנולוגיות מתקדמות בצריכת עיתונות היא חלק מהאסטרטגיה של עיתונים מודפסים רבים סביב העולם. באחרונה הודיע רופרד מרדוק, איל העיתונות האמריקני, על כוונתו להוציא בראשונה עיתון חדש, שיהיה דיגיטלי בלבד ומותאם תוכן לכל אחד מקוראיו.

בהכרזות דומות יצא זקי רכיב, מיליארדר ההיי טק, שרכש באחרונה 44% מהעיתון "מעריב". רכיב הצהיר כי בכוונתו להשקיע בממד הטכנולוגי ולהפוך את מעריב לחברת "היי-טק" שתיצור תוכן ייעודי דיגיטלי לקוראים.

קבוצת "ידיעות אחרונות", הגדולה בתחום בישראל, ניצבת באחרונה בפני איומים שונים - גלובליים ומקומיים. התלות של העיתונות המודפסת בישראל כיום בסקרי החשיפה כמו TGI יוצרת בעייתיות לגופים הוותיקים, לנוכח העובדה כי העיתון "ישראל היום" מודפס בתפוצה גבוהה ומחולק בחינם. המהלך הדיגיטלי יכול לשנות את פני הדברים מבחינה זאת, גם אם לא בעתיד הנראה לעין.

עורך "ידיעות אחרונות", שילה דה-בר, סירב להגיב.