מה עושים השורטיסטים? יתרות השורט בגבעות גבוהות מבטבע

הדו"ח השבועי של הבורסה למכירות בחסר מגלה כי כ-7 מיליון ש' מושקעים בשורט על אבנר ■ המשקיעים חוזרים להאמין בטבע - ומצמצמים השורטים עליה ב-21% ל-21 מיליון שקל בלבד

שעה שמשקיעי גבעות עולם נהנים מצנצנות דבש ונפט באסיפת המשקיעים, פירסמה אמש (ב') הבורסה לניירות ערך את הדו"ח השבועי על מכירות בחסר (שורט) לשבוע המסחר שהסתיים ביום ה' שעבר המצביע על ספקנות רבה שעדיין קיימת בקרב המשקיעים באשר לביצועים הצפויים של מניות קידוחי הגז והנפט.

הזינוק הבולט ביותר נרשם בשבוע שעבר במניה של שותפות הקידוחים אבנר . יתרות השורט על המניה קפצה בתוך שבוע בלא פחות מ-73% והסתכמה בסוף השבוע בסכום כולל של כ-7 מיליון שקל.

מניית גבעות שעמדה בשבוע שעבר במרכז העניין הציבורי במניות הסקטור גם היא ממשיכה לרכז מחזור ענק של מכירות בחסר, בעיקר ביחס לגודלה: ביתרות השורט על גבעות אמנם נרשמה ירידה מתונה של 3.9% - אך השווי הכולל של יתרת השורטים בסוף השבוע עדיין עמד על סכום אדיר של 23.5 מיליון שקל - גבוה במאות אחוזים מזה של כל מניות היתר האחרות בבורסה של תל אביב.

מי שדווקא זוכה לאמון מצד המשקיעים, באיחור קל לאחר המלצות אנליסטים ברחבי העולם, היא מניית ענקית התרופות טבע שיתרות השורט עליה צנחו ב-21.2% השבוע והסתכמו בסכום של פחות מ-21 מיליון שקל. משמעות הדבר היא, למעשה, כי יתרות השורט על מניית גבעות הצנועה גבוהות השבוע מאלה של המניה המובילה של אחד העם.

מניה נוספת שיתרות השורט עליה צנחו וראוי להזכירה היא מניית טאואר , שיתרות השורט בה עדיין מסתכמות בסכום אדיר של 58.8 מיליון שקל - 25% פחות מבשבוע שעבר.

נציין גם את מניית לאומי שיתרות השורט עליה עלו בשיעור צנוע והסתכמו ב-71.5 מיליון שקל וכן את מניית גזית גלוב ששמרה על יציבות יחסית בגזרת השורטים שיתרתם נאמדה ביום ה' האחרון בסכום כולל של 42.6 מיליון שקל.