תנובה, שטראוס וטרה יתנו לרמי לוי הנחות בסניף החדש בירושלים

יעניקו ללוי הנחה ממוצעת של 12% לחצי שנה ו-6% לחצי שנה נוספת ■ לוי בתמורה יפרסם את החברות בסניף ■ ישקיע בסניף 3 מיליון דולר, והמכירות יעמדו על 240-300 מיליון שקל בשנה

תנובה, שטראוס וטרה תומכות ברשת רמי לוי שיווק השקמה. 3 הענקיות וכן 3 חברות מוצרי צריכה נוספות יעניקו לרמי לוי הנחות פתיחה חריגות לפתיחת הסניף בשכונת גבעת-שאול ברחוב כנפי נשרים ירושלים.

מדובר בסניף הפונה למגזר החרדי, שצפוי להיפתח מיד לאחר החגים.

הנחות הפתיחה הן דבר מקובל בשוק, אולם בעוד אלה נמשכות בין 3 חודשים לחצי שנה בלבד - לוי יקבל את הנחות הפתיחה למשך שנה. בחצי השנה הראשונה תעמוד ההנחה על 12% בממוצע, ואילו בחצי השנה השנייה היא תעמוד על שיעור ממוצע של 6%.

בין הספקים הנוספים שיעניקו את ההנחות בשיעורים אלה לרמי לוי, נמצאים גם חוגלה-קימברלי, הנקל סוד ומחלבות גד.

הנחות אלה עשויות להעניק ללוי יתרון תחרותי משמעותי מול סניף "יש" של שופרסל, הפונה למגזר החרדי ופועל מהכניסה לעיר ירושלים, וכן מול סניף "אושר עד", שפועל לא רחוק משם וזוכה להצלחה רבה.

שלטי פרסום ענקיים בסניף

כל הספקים המוזכרים קיבלו בסניף החדש שלטי פרסום ענקיים. מדובר בשלטי פרסום למוצרי המחלבות של תנובה, שטראוס ומחלבות גד וכן שלטי פרסום למותג האגיס של חוגלה-קימברלי ולמותגים הוואי ופרסיל של חברת הנקל.

"הספקים לא משלמים על שלטי הפרסום", מסביר ל"גלובס" רמי לוי, בעל השליטה ברשת. "אני אמרתי להם שאני אעשה את הפרסום, והם בתמורה יתנו לי הנחות מאוד מעמיקות בסניף, כך שנוכל למכור ב-12% יותר זול ממה שאנחנו מוכרים, וזאת במשך חצי שנה. אחרי חצי שנה זה יירד ל-6% לחצי שנה נוספת", הוא אומר.

* מה שיעור ההנחה שתנובה נתנה לך?

"אני לא יכול לומר. יכול להיות שתנובה 15% ומישהו אחר 10%. בממוצע זה 12%".

ההערכות הן כי המכירות השנתיות של הסניף החדש בירושלים יעמדו על 240-300 מיליון שקל בשנה, מה שעשוי להפוך אותו לסניף המוביל ברשת.

כיום הסניף החזק ביותר ברשת הוא סניף שילת-מודיעין ,שבו הפדיון עומד על יותר מ-250 מיליון שקל בשנה.

לוי ישקיע בבניית הסניף, המשתרע על שטח מסחרי של 3,000 מ"ר, 3 מיליון דולר. ממש בצמוד לסניף בונה לוי שטח מסחרי נוסף, שאותו הוא השכיר למספר עסקים קמעונאיים ובראשם רשת מחסני חשמל.

מקבוצת תנובה, משטראוס ומחוגלה-קימברלי נמסר בתגובה כי הן אינן מגיבות על התנהלותן העסקית.

עד לפרסום הידיעה לא התקבלה תגובת יתר הספקים.