ברגע האחרון: נמנעו שיבושי העובדים שתוכננו למחר בנתב"ג

עקב התערבות שר התחבורה החליט ועד עובדי רשות שדות התעופה לדחות את אסיפות ההסברה שתוכננו למחר ■ העובדים יקיימו דיונים בימים הקרובים עם הנהלת הרשות וההסתדרות

בשורה טובה לטסים לחו"ל השבוע: בתום ישיבת משא-ומתן הודיעו היום (ד') אחר-הצהריים ראשי ועד העובדים של רשות שדות התעופה כי לא יתקיימו מחר (ה') את השיבושים שתוכננו בנמל-התעופה בן-גוריון, אשר איימו לגרום לעיכובים קשים בשדה בעיצומה של עונת השיא בנסיעות לחו"ל.

מוועד העובדים נמסר כי בעקבות התערבות שר התחבורה ישראל כץ במשבר וכן יוזמה של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עוה"ד אבי ניסנקורן, הוחלט שלא לקיים את אסיפות ההסברה שהיו אמורות להביא לשיבוש הפעילות.

השר נועד עם נציגי העובדים וסיכם איתם, לדבריהם, כי מנכ"ל המשרד יעקב גנות יקיים בימים הקרובים דיון ישיר עם הנהלת רשות שדות התעופה וההסתדרות, במטרה להבטיח את כספי הפנסיה של העובדים ברשות.

כזכור, יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, הצהיר השבוע על כוונת הוועד לקיים אסיפות הסברה החל ממחר, ובכך להביא לעיכובים בהמראות ובנחיתות וכן בפריקת מטען הנוסעים.

לטענת עידן, האסיפות תוכננו בעקבות הסחבת במשא-ומתן בין הנהלת רשות שדות התעופה לבין ועד העובדים על הקמת קופה מרכזית לקצבה, המיועדת להבטיח את כספי הפנסיה של העובדים.

העובדים טוענים כי ההסתדרות והוועד פנו להנהלת רשות שדות התעופה מספר פעמים במהלך השנתיים האחרונות, אולם הנושא לא התקדם, והנהלת הרשות נוקטת סחבת שמסכנת את כספי הפנסיה של העובדים.

"לא ניתן יד לפגיעה בכספים ששייכים לעובדים", אמר עידן, הדורש כי יימצא פתרון מיידי לנושא. "אנחנו דורשים שכספי הפנסיה של העובדים יהיו מוגנים ומיועדים אך ורק למטרת תשלום פנסיה לעובדי הרשות, ולא ישמשו למטרות אחרות".