טורקיה: אירועי המשט - תקרית בין ידידות; היחסים לא יושפעו

"זו הייתה הפעם הראשונה שבה ישראל התנסתה בתקרית שכזו עם מדינה ידידה שלה, לכן ההזדעזעות מהאירוע התעצמה" ■ "הפשיטה הקטלנית של ישראל על המשט לעזה לא השפיעה על היחסים של טורקיה עם מדינת ישראל או עם העם היהודי"

בכירים טורקים בוושינגטון חזרו והבטיחו שוב כי אנקרה מתכוונת לשמור על קשרי ידידות עם ישראל למרות המתח המתמשך בעקבות אירועי המשט "מרמרה" ב-31 במאי, במהלכם נהרגו תשעה פעילים, כך דיווח היום (ה') עיתון אל-זמאן הטורקי.

הגורמים הדיפלומטיים הטורקים מסרו לאמצעי התקשרות את תוכן השיחות של המשלחת הטורקית לארה"ב בראשות שר החוץ, פרידון סינירליאוגלו עם בכירים במחלקת המדינה, ובמשרדי ההגנה והמסחר האמריקניים.

"אירועי המשט מרמרה היו תקרית בין שתי מדינות ידידות", כך ציטטה סוכנות הידיעות אנטוליה גורמים טורקים דיפלומטיים שניסו להסביר לאמריקניים אודות סיבת המתח בין טורקיה וישראל. "זו הייתה הפעם הראשונה שבה ישראל התנסתה בתקרית שכזו עם מדינה ידידה שלה, לכן ההזדעזעות מהאירוע התעצמה", מסר אותו גורם דיפלומטי.

המשלחת הטורקית הבהירה לממשל האמריקני כי הפשיטה הקטלנית של ישראל על המשט לעזה לא השפיעה על היחסים של טורקיה עם מדינת ישראל או עם העם היהודי. "הבעיה היא עם ממשלת ישראל" אך הדגישו לעמיתיהם בארה"ב כי השיפור ביחסי טורקיה ישראל צריכה להיות האינטרס המשותף של כולם, כולל ארה"ב.