בעלי כמעט חינם ישתכרו 100 אלף שקל בחודש על 75% משרה

כך עולה מתשקיף שהגישה החברה לבורסה, שחושף שורה ארוכה של עסקאות בין החברה לצמד הבעלים - האחים רני ועדי צים ■ מנכ"ל הרשת אלון מדמוני השתכר 515 אלף שקל

מתשקיף ההנפקה של רשת מחסני כמעט חינם עולה כי ערב הנפקתה חילקה החברה דיבידנד שמן לבעלי השליטה בהיקף של 50 מיליון שקל, רכשה מהם קרקעות, חתמה על חוזים לשכירת שטח מידיהם ואימצה תוכנית אופציות ותגמולים לעובדים בכירים.

בעקבות חלוקת הדיבידנד לאחים צים הצטמק ההון העצמי של כמעט חינם ל-40 מיליון שקל בלבד.

בנוסף לדיבידנד מושכים האחים, שהם מנהלים משותפים של אגף הסחר והשיווק בחברה, משכורות לא מבוטלות: עדי צים (40) זכה בשנה החולפת לשכר בעלות של 1.5 מיליון שקל, ואילו רני צים (35) השתכר 1.6 מיליון שקל, שניהם עבור 67% משרה. המנכ"ל, אלון מדמוני, השתכר 515 אלף שקל.

האחים צים אמורים לחתום עם החברה על הסכם ניהול חדש, לפיו יזכה כל אחד מהם בשכר בעלות של 100 אלף שקל בחודש, עבור 75% משרה, בתוספת שורה ארוכה של הטבות. הם גם יהיו זכאים כל אחד למענק בשיעור של 2% מהרווח השנתי, העולה על 41 מיליון שקל בשנה.

מעבר לשכר הגבוה והדיבידנד החריג, חושף תשקיף החברה שורה ארוכה של עסקאות בעלי עניין שהיריעה קצרה מלתאר. היקף ההלוואות לבעלי השליטה בחברה עומד על 3.7 מיליון שקל. החברה המנפיקה גם ערבה לחיובים שונים של חברה פרטית שבבעלות בעלי השליטה כלפי בנקים.

עסק משפחתי

3 פרויקטים חדשים של החברה הם על קרקעות שנרכשו מבעלי השליטה בשנים 2009-2010 בפתח-תקווה, נהריה וטבריה. עלות הקמת 3 הסניפים היא כ-60 מיליון שקל. בנוסף חתמה החברה בחודש מארס על חוזה להשכרת נכסים מבלעי השליטה בבית-שאן, מעלות, ערד ונתיבות.

עוד מגלה התשקיף כי החברה חתמה בעבר על הסכם שכירות לשטח במעלות שבידי בעלי השליטה ושילמה עבורו 1.3 מיליון שקל בשנה, למרות שלא עשתה דבר בנכס.

בנוסף, החברה שוכרת 1,250 מ"ר מידי רמי צים ברמלה, שם ממוקמים משרדי החברה, תמורת 75 אלף שקל לחודש (60 שקל למ"ר). בינואר הועלו דמי השכירות ל-62 שקל למ"ר, אז גם נחתם הסכם לפיו חברה שבבעלות בעלי השליטה תעניק "שירותי תיאום, תכנון, פיקוח וניהול של פרויקטים מסחריים בנהריה ובפתח-תקווה תמורת 80 אלף שקל בחודש בתוספת מע"מ".

זאת ועוד, בעלי השליטה מעניקים - באמצעות חברה פרטית שבשליטתם - שירותי ניהול לנכס החברה ברמלה תמורת 357 אלף שקל בשנה.

באמצעות צים נדל"ן גבה הצמד 1.2 מיליון שקל בשנת 2009 בגין שירותי ניהול פרויקטים, החזקת משרד והנהלת חשבונות. לעדי צים יש גם חברת הובלות שמספקת מוצרים לסניפי החברה. רני ועדי הם גם ספקי מלח לחברה, ואפילו ביטוח רוכשת החברה מחברה שרני צים מחזיק ב-60% ממניותיה.

בני משפחה נוספים העובדים בחברה הם: עזרא צים, אביהם של רני ועדי, כמנהל התחזוקה של החברה בשכר של 21 אלף שקל בחודש. חסיה צים, האם, שמועסקת בתפקיד אחראית משמרת באחד הסניפים תמורת 9,000 שקל בחודש. גליה צים-אליאב, האחות, היא מנהלת תחום ה"נון-פוד" בחברה תמורת 12 אלף שקל בחודש.