סא"ל במיל' בועז הרפז משנה גירסה: לא זייפתי את מסמך גלנט

טוען כי הודה בזיוף המסמך עקב לחצי החוקרים ■ מעצרו של הרפז הוארך ב-3 ימים נוספים

‎‎סא"ל במיל' בועז הרפז חזר בו מהודאתו בזיוף מסמך גלנט, וכעת טוען כי הודה במעשה עקב לחצי החוקרים.

במהלך דיון הבוקר (ה') בהארכת מעצרו אישר בא-כוחו של הרפז, עו"ד יחיאל ויינרוט, כי הסכים להארכת המעצר כיוון שהרפז מסר למשטרה גירסה לפיה קשר את עצמו לזיוף המסמך. עם זאת, הסנגור הוסיף כי כעת טוען הרפז כי הוא הודה במעשה רק מכיוון שנשבר בלחצי החקירה של המשטרה.

‏שופט בית משפט השלום בפתח-תקווה, עמית פרייז, האריך היום ב-3 ימים נוספים את מעצרו של הרפז, החשוד בזיוף המסמך שעליו התנוסס סמל משרדו של יועץ התקשורת אייל ארד. במסמך הוצגה תוכנית אסטרטגית שמטרתה כבכיכול להביא לבחירתו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל.

במסגרת הבקשה הקודמת להארכת מעצרו של הרפז כתבה המשטרה כי הרפז חשוד כי זייף מסמך ומסר אותו ללשכת הרמטכ"ל. כמו כן, המשטרה מסרה כי הרפז חשוד בשיבוש הליכי חקירה, בכך שניסה להשפיע על גירסת העדים האחרים.

העבירות בהן חשוד הרפז הן עבירות של שיבוש מהלכי משפט, קשר לביצוע פשע וזיוף בנסיבות מחמירות.

הרפז (44), המתגורר במודיעין, שירת במסגרת שירותו הצבאי בתפקידי עורפיים, במטה של אגף המודיעין בצה"ל ובסיירת מטכ"ל. לפני כ-9 שנים נאלץ הרפז לעזוב את הצבא, כשראש אמ"ן לשעבר, האלוף אהרון פרקש, הדיח אותו מתפקידו, לאחר שנמצאו אצלו חומרים מודיעיניים מסווגים שאסור היה לו להוציא מרשות הצבא.

מאז שחרורו מצה"ל הפך הרפז לאיש עסקים והקים חברת ייעוץ ביטחוני משלו, שפעלה באירופה ועסקה בעיקר בייעוץ בענייני אבטחה.

‏לפני כשבועיים וחצי נחשף בחדשות ערוץ 2 מסמך גלנט. בתגובה הגיש ארד תלונה למשטרה בטענה כי המסמך מזויף ואין לו כל קשר למשרדו. לאחר שבוע של חקירה הודיעו המשטרה והפרקליטות כי קיימות בידיהן ראיות לכך שמסמך גלנט אכן מזויף, וכי תלונתו של ארד מוצדקת. ‏‎‎‏