בבורסה מריעים ל'לוויתן', הסוחרים מצננים: "לא הכל ורוד"

שותפות קידוח "לוויתן": קיים סיכוי למצוא מאגר נפט בהיקף של 4.2 מיליארד חביות במבנים העמוקים בקידוח ■ גיל בשן מ-IBI: "התגובה היום נראית לי מוגזמת"

מניות קידוח "לוויתן" מרכזות היום (א') עניין רב ומובילות את עליות השערים בבורסה ברקע הדיווח מהבוקר קיים סיכוי למצוא מאגר נפט בהיקף של 4.2 מיליארד חביות במבנים העמוקים בקידוח. על פי טבלאות המסחר כאמור, המשקיעים מתלהבים אך בקרב האנליסטים וסוחרי השוק, עימם שוחח "גלובס", ההתלהבות פחותה.

סוחר בכיר בשוק אמר בשיחה עם "גלובס" כי "יש לקחת את הדיווח הנוכחי בפרופורציה. קראנו הבוקר באתרכם ראיון עם מנכ"ל דלק קידוחים הפורש כי קיימת אפשרות, הגם שקלושה, כי הגז עלול לברוח ממבנה 'לוויתן'. אני בהחלט חושב שהמשקיעים צריכים לקחת זאת בחשבון, מה גם ששווי השוק של השותפות במבנה נראה כבר גבוה ברמות המחירים הנוכחיות".

סוחר אחר ציין באוזנינו כי "יש לזכור כי קיימים המון חוסר וודאות מכל מיני כיוונים, בין אם זה עניין התמלוגים שהשוק טרם קיבל תשובה חד משמעית בנושא או ענייני ביטחון של האסדות. טוב יעשו המשקיעים לעצמם אם יתחילו להפנים שלא הכל ורוד וכי קיימים סיכונים ממשיים להמשך העליות בסקטור".

גיל בשן מ-IBI: "התגובה היום נראית לי מוגזמת"

גיל בשן מ-IBI אומר כי החדשות הכי גדולות שיצאו מההודעות הן שהקידוח מתקדם, יש יותר בהירות לאן הם מכוונים. ההסתברויות למציאת נפט בשכבות עמוקות יותר וההודעות הן מתאימות להודעה של מנכ"ל של נובל. עכשיו נתנו פשוט הסתברות מדוייקת יותר וגם כמויות.

"אבל צריך לזכור שמכאן הדרך עד לתגלית מסחרית היא עדיין ארוכה מאוד ואי הוודאות עדיין גבוהה. הדיווחים נראים טוב ומקבלים כאן פרטים קצת יותר משמעותיים אבל החדשות המשמעותיות יותר הן ההתקדמות באקספלורציה והעובדה שהאסדה שמגיעה תמשיך גם לתגלית "תמר", לקידוחי פיתוח".

- מה לגבי העומקים?

"הטכנולוגיה קיימת ובעולם עושים את זה".

- מה לגבי לוחות הזמנים?

"הניתוח של הקידוחים יימשך לפחות עד פברואר-מארס. זה נכון שלפתח שדה נפט יותר פשוט לאשר גז טבעי אבל עדיין צריך לזכור שמדובר בפוטנציאל יחסית נמוך. לא סתם נובל לא הוציאה דיווח רשמי לגבי הפוטנציאל של נפט באיזור הזה. יש הרבה מאוד מקומות בעולם שמצאו סימני נפט ואפילו גילו נפט אבל בסופו של דבר הוא לא היה בכמות מסחרית".

- אתה חושב שהתגובה בשוק מוגזמת?

"כן, היום התגובה נראית לי מוגזמת. עם זאת, מחירי השותפויות בשוק הם בהחלט הוגנים לדעתי ולא מנופחים".