לשביט שאיפות להתרחבות, אך בינתיים המשביר מפסידה

רשת הקמעונאות, שבשליטת רמי שביט, הפסידה ברבעון השני 3.6 מיליון ש'

רמי שביט ממשיך בתכניות ההתרחבות של קבוצת המשביר לצרכן שבשליטתו, אולם בינתיים פוגעות ההשקעות ברווחיות הקבוצה. רשת הקמעונאות של שביט סיכמה את הרבעון השני של 2010 בהפסד של 3.6 מיליון שקל, גבוה פי 2.5 מההפסד ברבעון המקביל.

בתקופת המחצית הצליחה המשביר לעבור מהפסד לרווח נקי של 7 מיליון שקל, לאחר שבשנה שעברה העיבה מחיקת השקעה ברשת האופנה ג'אמפ (הפסד של קרוב ל-30 מיליון שקל) על השורה התחתונה שלה.

בחודשים האחרונים קידמה המשביר לצרכן מהלך להפיכתה לקבוצה בעלת ארבע זרועות פעילות: פעילות קמעונאית בבתי הכלבו, רשת חנויות הדראגסטורס "ניו פארם", תחום הייזום העסקי באמצעות חברת מועדון 365 ותחום התיירות באמצעות חברת קשרי תעופה. במשביר לצרכן מעריכים כי מועדון הלקוחות 365 יכול להוות מנוע צמיחה עבור החברה.

במבט להמשך, במשביר לצרכן החלו בהיערכות להקמת פעילויות חדשות - רשת סופרמרקטים (קוסט 365) והפעלת רשת תקשורת סלולרית וירטואלית -MVNO (טלקום 365) - תוכניות בגינן החלה לרשום הוצאות, אולם טרם רואים מהן הכנסות.

בינתיים, בפעילותה השוטפת, לאחר שפתחה מתחילת השנה שני סניפי כלבו חדשים, היקף המכירות הרבעוניות של המשביר לצרכן עלה ב-1.3% ל-574.3 מיליון שקל, ובמחצית ב-5% לסך של 1.12 מיליארד שקל.

במשביר לצרכן לא הצליחו לשפר את שיעורי הרווחיות הגולמית, ומנגד פתיחת הסניפים החדשים, בנוסף לצעדי היערכות לכניסה לפעילויות החדשות, הגדילו את סך הוצאותיה, שחקו את הרווחיות התפעולית והגיעו לשורה התחתונה.

פסח וצרות אחרות

בפילוח הכנסות הקבוצה לפי סקטורים, בדומה ליתר פעילויות הקמעונאות בישראל גם אלה של המשביר לצרכן הושפעו מעיתוי חג הפסח, שהשנה נכלל ברבעון הראשון ובשנה שעברה ברבעון השני. העיתוי המוקדם של חג הפסח השנה גרם להקדמת הורדת המחירים, ולירידה במחירי המכירה הממוצעים במחצית השנה.

פלח ההכנסות הגדול ביותר של הרשת, מתחום הקוסמטיקה והדראגסטורס, אמנם השתפר, אך הרווחיות בו נשחקה, מגמה שנרשמה גם במכירות בתי הכלבו שלה ובפעילות המועדון. פעילות התיירות של המשביר לצרכן, באמצעות חברת קשרי תעופה, סבלה משחיקת שערי חליפין והכפילה את הפסדיה ל-3.6 מיליון שקל, למרות שגם אצלה נרשם שיפור במכירות.

שביט, המשמש כמנכ"ל הקבוצה, אמר היום כי "אנו משקיעים משאבים כספיים בהקמת רשת הסופרמרקטים, שצפויה להתחיל לפעול ב-2012, ובחברת התקשורת שצפויה לפעול ב-2011. אנו מאמינים שהשקעות אלה, באמצעותן אנו מפתחים את מנועי הצמיחה העתידיים של מועדון 365, יחד עם שיתופי הפעולה שלנו, יביאו להגדלת רמת ההכנסות והרווחיות".