עוד ישראלית בדרך לנאסד"ק: אופטיר מכוונת לשווי של 250 מ' ד'

המשבר היטיב עם תחום הטרנזקציות העסקיות, והחברה תנסה לנצל זאת כדי להפוך לציבורית נפגשת עם חתמים ובכוונתה לבצע את המהלך בשנה הבאה בחברה סירבו להגיב

שוק ההנפקות הראשונות של חברות הטכנולוגיה מראה בארה"ב ניצני התאוששות. גם שתי חברות ישראליות, די מדיקל ומדיה מיינד (לשעבר אייבלסטר), כבר הפכו לאחרונה לציבוריות במסגרת בורסת הנאסד"ק. עתה חברה ישראליות נוספת מתכננת לנסות לנצל את חלון ההנפקות שנפתח - חברת אופטיר.

הנהלתה נפגשה בשבועות האחרונים מספר פעמים עם חתמים ובנקאי השקעות, במטרה לבצע הנפקה בנאסד"ק ב-2011. כך נודע ל"גלובס". הגורמים עימם נפגשה הם בנק ההשקעות מורגן סטנלי, שגם השקיע בה בעבר, ועוד חתם אמריקני גדול.

אופטיר, שהוקמה ב-2002 על-ידי שורה של יוצאי חברת ממקו, מתכננת לצאת להנפקה לפי הערכת שווי של 200-250 מיליון דולר. טרם ברור סכום הכסף שתבקש החברה לגייס במהלך. באופטיר סירבו היום להגיב לדברים.

תקווה בקרנות

אופטיר הוקמה מתוך תקוות גדולות. ישראל מזין, המייסד והמנכ"ל, בוודאי קיווה בעבר לצאת להנפקה בהערכת שווי גבוהה יותר, אבל בצוק העיתים, נראה שאם אכן המהלך יסתיים בהצלחה והחברה תירשם למסחר בהערכת שווי של רבע מיליארד דולר, לא יהיו שם מי שיזילו דמעות. בינתיים, המשוב שמקבלת החברה מהחתמים ובנקאי ההשקעות, הוא חיובי.

אופטיר, שנבחרה כסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" ב-2007, קיוותה לצאת עוד קודם לשוק הציבורי, אלא שמשבר האשראי שיבש את התוכניות.

עד היום החברה גייסה 116 מיליון דולר. את ההשקעה האחרונה קיבלה אופטיר לפני כשנתיים מקרן ההלוואות פלנוס בסך של 15 מיליון דולר. הכסף הזה יועד לרכישת חברה, אלא שטרם נעשה בו שימוש, מאחר שעוד לא אותרה חברה מתאימה לרכישה.

בין הקרנות שמשקיעות בחברה, אפשר למצוא את פיטנגו, לייטספיד, כרמל, ג'מיני ופלנוס הישראליות. לפחות מבחינתן, בוודאי יש תקווה שמהלך הנפקה מוצלח יעודד חברות טכנולוגיה ישראליות נוספות לצאת בתוכניות דומות להנפקה בארה"ב.

כעת, במסגרת ההכנות ל-IPO, אופטיר עמלה על עריכת הדו"חות הכספיים, כך שיספקו תאבונם של המשקיעים העתידיים. לפי חברת המחקר IVC, סיימה אופטיר את 2008 עם הכנסות של כ-35 מיליון דולר. מקורבים לחברה טוענים כי ההכנסות ב-2010 יהיו גבוהות מ-55 מיליון דולר ובנוסף לחברה כבר צבר הזמנות גדול ל-2011.

צמיחה נאה, תחום לוהט

בין יתר ההכנות להנפקה, בחודשים הקרובים צפויים מהלכים נוספים, שמטרתם שיפור הרווחיות, מתוך רצון להציג תשקיף שיקרוץ למשקיעים.

בשנים האחרונות צמח כוח האדם באופטיר באורח דרמטי. אם בסוף 2007 היא העסיקה 70 עובדים, כיום מועסקים בה כ-215 עובדים. עתה, אופטיר שוקלת לערוך צמצום קל בכוח האדם.

אופטיר אמנם צומחת בקצב נאה, אבל טרם הגיעה לרמת רווחיות שמספקת את המשקיעים הבררנים בנאסד"ק, מצד שני, היא פועלת בתחום שמוגדר כלוהט. לחברה גם יש קשרים טובים. מורגן סטנלי הוא אחד מהמשקיעים בה וגם לקוח שלה. גם סיסקו היא אחת המשקיעות בחברה ולאופטיר יש גם הסכם הפצה עם סאן מיקרוסיסטמס והסכם גדול עם אמדוקס.

דווקא משבר האשראי הביא לקפיצה בהכנסותיה, שכן המוסדות הפיננסיים הגדולים, שהם לקוחות היעד של תוכנת ניהול הטרנסאקציות של אופטיר, מחפשים פתרונות שיאפשרו להם לשפר את ההכנסות ולצמצם בהוצאות.