חברת פרטנר סיימה את הרבעון השני עם רווח של 293 מיליון שקל

(עדכון) - הכנסות החברה ברבעון השני של השנה צמחו בכ-11% לסך של 1.67 מיליארד שקל, הכנסות שיא לחברה ■ צמיחה של 108% בהכנסות מהשירותים הנייחים

דו"חות פרטנר שפורסמו היום (ב') סוגרים רבעון שני מצוין עבור 3 חברות הסלולר המקומיות, כשחרב הרגולציה עוד מרחפת מעל ראשן. בסיומו של הרבעון, הסתכם הרווח המצרפי של הענף בכ-886 מיליון שקל על הכנסות של כ-4.8 מיליארד שקל, רמת הכנסות שלבטח תיפגע כאשר תיכנס לתוקפה הפחתת דמי הקישוריות. הרבעון השני הוכיח פעם נוספת כי חברות הסלולר המקומיות הן פרות מזומנים עבור בעלי השליטה בהן.

על רקע הסערה שהתחוללה בפרטנר בסוף השבוע שעבר עם מינויו של יעקב גלברד למנכ"ל במקום דוד אבנר (המנכ"ל הנוכחי) ואלי גליקמן (המנכ"ל המיועד), הצטרפה היום פרטנר שבשליטת אילן בן-דב למתחרותיה כשדיווחה על צמיחה בכלל סעיפי הפעילות - פרט לפעילות הטלפוניה הקווית, בה החברה ממשיכה לרשום הפסדים.

הכנסות החברה ברבעון השני של השנה צמחו בכ-11% לסך של 1.67 מיליארד שקל, הכנסות שיא לחברה. ההכנסות משירותים עלו במהלך הרבעון ב-3.3% לסך של 1.4 מיליארד שקל - עלייה שנבעה מהגידול בבסיס הלקוחות של החברה, שעמד בסוף הרבעון על 3.09 מיליון.

פרטנר רשמה צמיחה של 108% בהכנסות ממגזר השירותים הנייחים לסך של 25 מיליון שקל ברבעון השני, אך עדיין מדובר בהכנסה זניחה יחסית לפעילות של פרטנר בתחום. הכנסות החברה משירותי תוכן ונתונים צמחו בכ-14% לסך של 150 מיליון שקל, וההכנסות משירותי SMS צמחו ב-38% ל-123 מיליון שקל.

בפרמטרים התפעוליים רשמה החברה צמיחה של 5% במספר המנויים - שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מבין החברות בהשוואה לרבעון המקביל. מספר דקות השימוש הממוצע למנוי רשם צמיחה של 1% ל-368 - הגבוה ביותר בענף.

הסעיף היחיד בו רשמה החברה ירידה היה בהכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU), בו חל קיטון של 3% ל-149 שקל. ה-ARPU של החברה הוא עדיין הגבוה ביותר בענף, אך פרטנר היא היחידה מבין החברות שרשמה ירידה בסעיף זה, בעוד סלקום ופלאפון צומחות ב-2% ו-4% בהתאמה.

המשמעות היא שלמרות עלייה במספר דקות השימוש, פרטנר אינה מצליחה לתרגם אותה להכנסה ממשית, סוגיה אליה יידרש המנכ"ל המיועד.

הירידה ב-ARPU שיקפה, לדברי החברה, בעיקר את השחיקה המתמשכת בתעריפי השיחות, הנובעת מתנאי השוק התחרותיים. הורדת דמי הקישוריות, כשתיכנס לתוקף, עשויה לשחוק אותה אף יותר.

הרווח הגולמי של פרטנר צמח ברבעון השני בכ-12% לסך של 659 מיליון שקל. צמיחה זו הושגה למרות ירידה ברווח הגולמי משירותים בשיעור של כ-1%, כתוצאה מגידול בהוצאות הפחת על היוון מכשירים, כמו גם על עלויות תוכן גבוהות יותר.

"נראה ברכה מההשקעה הזו"

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-474 מיליון שקל, עלייה של 9%. מגזר השירותים הנייחים של החברה רשם הפסד של 12 מיליון שקל, ירידה של כ-45% בהשוואה להפסד בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA (רווח לפני הפחתות) הסתכם בכ-646 מיליון שקל, עלייה של 12.5%. במגזר השירותים הנייחים רשמה החברה EBITDA שלילי של 3 מיליון שקל, ירידה של 81% לעומת הרבעון השני אשתקד.

"בחברה כמו פרטנר, המשמעות של השקעה בת 12 מיליון שקל היא זניחה", אמר אבנר בשיחה עם "גלובס" על ההפסדים במגזר התקשורת הנייחת. "אני מבקש להזכיר שמדובר בהשקעה ולא בהפסד. זה מה שאני משקיע על מסיבה לעובדים. אנחנו מאוד מרוצים מההשקעה הזו, וכבר ברבעון הרביעי הפעילות הזו תעבור לרווח. בתוספת השינויים שיבואו גם בשוק הנייח רגולטורית, אנחנו נראה ברכה מההשקעה הזו", הוסיף.

בשורה התחתונה, רשמה פרטנר צמיחה של כ-2% ברווח הנקי לסך של 293 מיליון שקל, שיעור הצמיחה הקטן ביותר מקרב החברות בענף.

דירקטוריון פרטנר החליט לחלק דיבידנד בסך 290 מיליון שקל לבעלי המניות, בהתאם למדיניות הלא מוצהרת לפיה החברה מחלקת 100% מהרווח הנקי כדיבידנד.

אבנר, שמסיים כאמור את תפקידו, אמר עוד כי בשנה הבאה בכוונת פרטנר להחליף את מרבית הרשת, ו"זו השקעה שאנחנו לא יכולים לדבר עליה כעת. נתחיל בניסויים לדור רביעי בסוף שנה הבאה".

בהתייחסות לסיום תפקידו אמר אבנר כי "זהו כנראה הדו"ח האחרון שלי כמנכ"ל, ואני מאוד גאה בתוצאות הרבעון ובכלל".

דבר האנליסטים: "דו"ח בהתאם לציפיות"

אורי ליכט מאי.בי.אי אומר כי "פרטנר מציגה דו"ח בהתאם לציפיות. מבט על הפרמטרים התפעוליים דווקא לא נותן תמונה מעודדת במיוחד, כשההכנסה הממוצעת למשתמש ירדה בהשוואה לרבעון המקביל, למול צמיחה בסלקום. מספר דקות השימוש עלה ב-4 דקות, מול צמיחה של 8 דקות בסלקום, ומספר המנויים גדל אמנם ב-28 אלף מנויים, אך מדובר באחוז גבוה יותר של לקוחות 'פרה פייד' מ'פוסט פייד'".

ובכל זאת, לדבריו, "יש גם הרבה דברים מעודדים: החברה מצליחה לייצר EBITDA של 646 מיליון שקל, ומציגה שיפור חזק משל סלקום, שמוכיח כי תהליכי הייעול בפרטנר משמעותיים הרבה יותר מבסלקום".

אמיר אדר ממגדל שוקי הון מציין כי "בהשוואה למתחרותיה, ניתן לראות כיצד פרטנר מצליחה לרשום שיפור גבוה יותר ב-EBITDA (לאור תוצאות אשתקד, ותהליך ההתייעלות בחברה). מנגד, בתחום השירותים, ליבת עסקי הסלולר, אנו רואים כי החברה המובילה היא פלאפון, הודות להעמקת החדירה של הרשת החדשה. סלקום יציבה יחסית, בעיקר לאור חוסנה היחסי בשנת 2009 והקושי להציג שיפור משמעותי לעומת מתחרותיה".