צפו: צעירים נסעו 260 קמ"ש - ופרסמו את הסרטון ברשת

מספר צעירים תיעדו את עצמם משתוללים על הכביש ונוהגים במהירות של 260 קמ"ש ■ במקום לנסות ולהסתיר את הראיות - הם פרסמו את קטע הווידאו בפייסבוק וזכו ל"לייקים"

עבריינים על הכביש: סרטון שפורסם לאחרונה בפייסבוק והגיע לידי חדשות 2 באינטרנט ב"מייל האדום" חושף התנהגות נפשעת של חבורת צעירים ישראלים שמסכנים את חייהם ואת חיי כולנו. אמינותו של הסרטון טרם ברורה.

בקטע הווידאו, שזכה לשם "תל-אביב-חיפה ב-9 דקות - אל תנסו בבית", נראה נהג הרכב נוסע במהירות שמגיעה לכ-260 קמ"ש. במקום להעיר לו, ממשיכים חבריו דווקא לעודד אותו וקוראים לו להאיץ.

במהלך הנסיעה אף מחליט הנהג להוריד את ידיו מההגה ולמחוא כפיים לצלילי מוזיקה רועשת, תוך כדי שהחבורה מתעדת את הנסיעה המופרעת במשך יותר מ-3 דקות.

למרות שמדובר באירוע חמור במיוחד, זכה הסרטון דווקא לתגובות אוהדות בפייסבוק, כאשר 7 גולשים כבר העניקו לו "לייק". אחר אף שיבח אותם וכתב בתגובה לווידיאו: "כל הכבוד".

"חייבים להבין שהמהירות זה הרוצח שבכביש", אומר בנחרצות מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב, בתגובה לסרטון. "מהירות מופרזת, כך על-פי מחקרים, היא הגורם לשליש מהתאונות. לנהג אין כל יכולת שליטה, יכולת להגיב ולעצור את הסכנה בכביש".

אבואב מתייחס גם ללחץ החברתי שהפעילו חבריו של הנהג. "במקום שיבלמו וירסנו את ההתנהגות חסרת האחריות שלו - הם מעודדים, משלהבים אותו ויוצרים אווירה של סכנה", הוא מאשים.

ממשטרת התנועה נמסר: "החומר הועבר לגורמים המקצועיים באגף התנועה".