כדאי שתזדרזו: החלה ההרשמה לשריון הדומיינים בעברית

תהליך הרישום המוקדם לכתובות של אתרים בעברית יימשך כ-3 חודשים ■ הרישום נעשה תחת הסיומת המוכרת il, אך בתוך מספר חודשים צפויה להיות מוגדרת גם הסיומת של ישראל בעברית

בקרוב ניתן יהיה להקליד כתובות של אתרים בעברית. איגוד האינטרנט הישראלי הודיע היום (ב') כי החל הרישום המקדים לשריון שמות מתחם (דומיינים) בעברית, במסגרת הרחבת מרחב שמות המתחם בישראל.

בשלב זה רישום שמות המתחם בעברית נעשה תחת הסיומת המוכרת il, אולם בתוך מספר חודשים, לאחר אישור הגופים הרלוונטיים והשלמת התהליך, צפויה להיות מוגדרת גם הסיומת של ישראל בעברית.

מעת קבלת האישורים יפעלו כל שמות המתחם הרשומים כיום ב-il, העבריים והלטיניים כאחד, באופן אוטומטי גם תחת הסיומת העברית וגם תחת הסיומת il.

תהליך הרישום המוקדם יימשך כ-3 חודשים, במטרה למנוע מחלוקות משפטיות בהמשך הדרך. במסגרת התהליך יוכלו גופים מאוגדים רשומים, כגון חברות או עמותות, לשריין לעצמם שם מתחם בעברית.

עם תום תהליך הרישום המוקדם יפתח איגוד האינטרנט הישראלי את רישום המתחם בעברית לכלל הציבור, וניתן יהיה לרשום כל שם מתחם שלא נכלל במסגרת הליך הרישום המוקדם.

לדברי דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, "אנחנו חלק מהליך כלל-עולמי המתרחש בימים אלה. בסיומו ניתן יהיה - לראשונה ברשת האינטרנט הגלובלית - לרשום ולהשתמש בשמות מתחם הנרשמים כולם בעברית, ללא אותיות לטיניות כלל".

שקמוני מוסיף כי "מהלך זה יקל על הגישה לאינטרנט לציבור שהאותיות הלטיניות פחות נגישות לו, ואולי אפילו מנעו ממנו עד היום את הגישה לרשת. ציבור זה יוכל כעת להשתמש בשפתו שלו ולגשת לאתרים ששמם נכתב בעברית, הן בארץ והן מכל מקום אחר בעולם".

בין המדינות שכבר קיבלו אישור לסיומות בשפתן המקומית ניתן למצוא את ערב הסעודית, סין, הונג-קונג, טייוואן, איחוד האמירויות, מצרים ורוסיה.