מנכ"ל המועצה ברמת-חובב, יוסי זיו, צפוי לעבור לוואוליה

עוד לא ברור אם ימונה לתפקיד מנכ"ל חדש במקומו ■ זיו: "מילאתי את חובתי למען הציבור, ועכשיו אני פונה אל הסקטור הפרטי"

מנכ"ל המועצה המקומית-התעשייתית רמת חובב שבנגב, יוסי זיו, פורש מתפקידו אחרי 12 שנות כהונה בתפקיד. טרם ברור אם ימונה במקומו מנכ"ל חדש. "מילאתי את חובתי למען הציבור ועכשיו אני פונה אל הסקטור הפרטי. אחרי כל כך הרבה שנים כאן, אני מרגיש שהגיע הזמן", אמר זיו בשיחה עם "גלובס".

זיו צפוי להשתלב בעוד שבועות אחדים בתפקיד ניהולי בכיר בחברת "ואוליה ישראל", המפעילה בשם התאגיד העולמי בארץ מתקן להתפלת מי ים באשקלון, הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה. כמו כן החברה שותפה בפרויקט להקמת הרכבת הקלה בירושלים; מספקת שירותי תחבורה ציבורית בכמה ערים באמצעות חברת האוטובוסים קונקס ועוד. ואוליה העולמית פועלת ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם, בין השאר בתחומי איכות הסביבה והתשתיות.

כהונתו של זיו בשנים האחרונות במועצת רמת חובב התאפיינה, לדבריו, במהפכה בתחום איכות הסביבה. זאת בשל ביקורת ציבורית קשה על ריבוי מקרים של פליטת רעלים וזיהום הסביבה מהמפעלים הכימיים שפועלים בתחומה. הביקורת גברה בשנים האחרונות, בייחוד על רקע החלטת הממשלה להקים בצומת הנגב, במרחק של כתשעה קילומטרים דרומית מרמת חובב, את קריית ההדרכה של צה"ל, או בשמה המוכר יותר "עיר הבה"דים". ארגוני סביבה גרסו כי פליטה של רעלים מסוכנים מהמפעלים במקום, ואיתם גם זיהום אוויר קשה, יחשפו את החיילים שעתידים לשרת בקריית ההדרכה לסכנות בריאותיות רבות ולתחלואה.

במשרד הביטחון הבהירו בעבר כי הקריה החדשה לא תאויש ולו בחייל אחד.

לגבי פרישתו של זיו, ראש המועצה המקומית-התעשייתית, אנדריי אוזן, אמר ל"גלובס": "הוא עוזב מרצונו הטוב אחרי שהוביל במשך שנים ארוכות את המועצה להישגים מרשימים". לדבריו, טרם הוחלט אם במקום זיו ימונה מנכ"ל חדש או שלתפקיד יאויש מזכיר שירכז מטעם המועצה את הפעילות מול המפעלים הפועלים בתחומה: "אני מקיים בנושא הידברות עם משרד הפנים ולהערכתי אחרי החגים נגיע להחלטה", אמר אוזן.