נעצרו 3 חשודים בהדלפת שמות הפיינליסטים ב"הישרדות"

עפ"י החשד, החשודים פרצו למייל ולדפי פייסבוק של מפיקי התוכנית, וכך יכלו לדעת מה יקרה בפרקים הבאים ולהדליף את המידע ■ חודש לפני הגמר הם פרסמו את שמות 4 הפיינליסטים

המשטרה התירה היום (ד') לפרסם כי עצרה 3 חשודים, אחד מהם קטין, בחשד כי חדרו למחשבי ההפקה של התוכנית "הישרדות", המשודרת בערוץ 10, והדליפו את שמות המתמודדים שעלו לגמר התוכנית.

המפלג לחקירת פשעי מחשב ביחידת להב 433 מנהל חקירה שעניינה השתלטות וחדירה מרחוק למחשבי אנשי הפקה ולמשתתפי תוכנית הריאליטי "הישרדות".

על-פי החשד, שני חשודים וקטין פעלו במטרה להשיג מידע פנים שיקדים את שידורי התכנית בפועל וייתן יתרון פרסומי ושיווקי למפרסמים ראשונה.

ממצאי החקירה הצביעו על-פי החשד שבאתר האינטרנט תפוז, בבלוג המכונה "אגוז צרפתי" ובכלי תקשורת אחרים פורסמו "ספוילרים" - פרטים מפרקי הסדרה "הישרדות אולסטארס" שטרם שודרו, פרטים שכללו בין היתר את שמות רביעיית הגמר כחודש לפני שידורו ונתונים נוספים הקשורים לחוזי העסקה של מי מהמשתתפים.

על-פי החשד, נתונים אלה הושגו תוך כדי ביצוע עבירות של חדירה לדפי פייסבוק ומיילים של מפיקי ומשתתפי 'הישרדות' והוצאת פרטים ומסמכים מתוך אותם המיילים. עוד חושדת המשטרה כי אחד החשודים יצר דף שנחזה להיות דף הכניסה לפייסבוק, ובאמצעותו חדר לחשבונות של אחרים.

הראיות הושגו לאחר חקירה מורכבת שנוהלה על-ידי פקד ירון בן-צבי ממפלג פשעי מחשב.

3 העולים לגמר "הישרדות אולסטארס", ששמותיהם הודלפו טרם עת, היו נתן בשבקין,
עידן קפון ושרון רפאלי. בשבקין הוא שזכה לבסוף בגמר ובפרס כספי של מיליון שקל.

"רואים בחומרה רבה"

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אנו רואים את הנושא בחומרה רבה. צר לנו שגורמים פליליים פעלו במטרה לנסות ולחבל בזדון בחוויית הצפייה של מאות אלפי צופים. אנו ממתינים לסיום חקירת המשטרה, בתקווה שנדע מי עומד מאחורי הזמנת העבודה ואחראי במישרין לנזק האדיר שנגרם לערוץ 10, ומצפים שהדין ימוצה עם האשמים ועם מי שנתן את אכסניה לאותם גורמים.

"אנו מודים לחברת אבוט-רייף-המאירי וצוות ההפקה של 'הישרדות' שעמלו במשך חודשים רבים במסירות ובמקצועיות בכדי להביא למסך הטלוויזיה את עונת 'הישרדות אולסטארס', ועמלים בימים אלה על הפקת העונה הבאה של 'הישרדות'".