בראש ועדת האיתור למליאת רשות השידור יעמוד שופט

‎כך עולה מסעיף בחוק ההסדרים ■ עם זאת, הממשלה תוכל למנות במקום השופט גם אישיות בכירה מהתחום העסקי או הציבורי

פשרה בנושא איוש ראש ועדת האיתור לבחירת מליאת רשות השידור החדשה. על-פי סעיף רשות השידור בחוק ההסדרים, שלאחרונה בוצעו בו תיקונים, עולה כי בראש הוועדה ישוב לעמוד שופט.

עם זאת, הוסכם כי בחירת השופט על-ידי הממשלה לא תהיה הכרחית, והיא תוכל לבחור במקומו גם אדם הנושא בכהונה ציבורית בכירה או בעל תפקיד אקדמי או עסקי רם-דרג.

הפשרה עולה מטיוטת החוק שהגיעה לידי "גלובס" ומסתמנת כסופית.

ועדת האיתור תבחר את ה"דירקטוריון" של רשות השידור. יש לציין כי ההצעה להעמיד שופט הועלתה בהצעת החוק המקורית, אך היא נדחתה על-ידי ראש הממשלה ומשרדו.

בדיונים קודמים בנושא אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, כי העמדת שופט בראש ועדה כזו אינה נכונה, וכי יש להעמיד במקומו נבחר ציבור, כלומר פוליטיקאי.

כאמור, לאור החשש שמהלך כזה יפגע בכוונה להפר את התלות בין רשות השידור לפוליטיקאים הושגה פשרה זו, למורת-רוחם של מנסחי החוק הראשוני שקבע כי רק שופט יוכל לעמוד בראש הוועדה.

כפי שנכתב בחוק, יו"ר ועדת איתור ימנה 4 חברי ועדה, וביחד הם ימיינו 27 מועמדים פוטנציאלים לכהונה במבנה החדש של מליאת רשות השידור, בהם גם 3 מועמדים לתפקיד היו"ר. מתוך כל אלה תבחר הממשלה 13 חברי מליאה ויו"ר - על-פי תחומים שונים הכוללים הבנה ורקע תרבותי ניהולי או ציבורי.