התנודתיות בבורסות מדכאת אתכם? קבלו 4 מניות מומלצות

השוק הקשה מגדיל את המאמץ שנדרש כדי להמשיך ולהשיג תשואה חיובית ועודפת בתיק ■ ההיבט החיובי: לפחות לא יהיה משעמם ■ תשתיות, מדיה, תיירות ונדל"ן הם התחומים החמים

כאשר שוק המניות תנודתי ומדכדך כפי שחווינו בשבועות האחרונים, אני נוטה בדרך כלל למעט בפעילות ביחס למניות ולהתמקד בניהול ההגנות.

כמובן שהרבה מניות פורצות רמות תמיכה כשהשוק יורד ועל פי הניתוח הטכני הן אמורות היו להימכר, אבל את זה עושה ההגנה בשביל כולן. ההתמקדות בהגנה ברמת השוק גם מכוונת את תשומת הלב למה שהכי חשוב באותו זמן, גם מוזילה עלויות, גם מאפשרת תגובה מהירה וחדה וגם מונעת את העומס המנטאלי של התעסקות עם חמישים מניות שמתנדנדות בפראות.

בסך הכל, מניות נרכשות לתיק על בסיס משולב של חזון כלכלי וניתוח טכני. אם הניתוח הטכני מקוזז על ידי הגנות ברמת התיק והחזון הכלכלי לא משתנה כל יום, אין סיבה למכור. יתרה מכך, תקפות החזון הכלכלי תורמת לנינוחות שבניהול התיק ולביטחון בעוצמתו.

אבל בשבועות האחרונים אני מוצא את עצמי חורג מהתבנית הזאת ומבצע פעילות רבה יחסית במניות. הסיבה היא שהצבתי לתיק גם יעד של תשואה עודפת בהשוואה ל-S&P 500 וגם יעד של תשואה אבסולוטית. לשם כך, צריך להתאמץ יותר בשביל להרוויח יותר כשהשוק עולה, להפסיד פחות כשהשוק יורד, ואולי, במצב האולטימטיבי שעוד לא הגעתי אליו, להרוויח גם בזמן ירידות (ללא שורטים).

התוצאה היא אצבע קלה ומכירה של מניות שלגביהן גם האופק הכלכלי וגם הטכני השתנו. כל מניה שהמוטיבציה הכלכלית להחזקתה לא מצדיקה את השארתה כשהיא במגמת ירידה, עפה ומהר. במילים אחרות, בשביל לסבול מניות יורדות, גם בתיק מוגן, אני רוצה שיהיה להן דמיון. דמיון יכול להיות למשל פוטנציאל לעלייה דרמטית בהמשך, ותפצה על תקופת המתנה ממושכת. חלק גדול מהמניות הסיניות עונה לקריטריון הזה, ולכן אני מגדיל את ההחזקה בהן, למרות שהשוק רואה בהן מניות מסוכנות יותר.

אז מי הן המניות החדשות שמצאו את דרכן לתיק? לפניכם הפירוט והרציונל שהביא לכך שבחרנו בהן.

תשתיות, מדיה, תיירות ונדל"ן

BIP: חברת בת של BAM הקנדית, אחת מההחזקות ארוכות הטווח של התיק. איכות הניהול היא המרכיב המרכזי, ביחד עם התוצאות כמובן, בהחלטת ההשקעה לטווח הארוך. החברות של BAM, כולל BPO מתחום הנדל"ן, מנצלות הזדמנויות כשאפשר, ומתמקדות בתשואת בעלי המניות.

BIP פועלת בתחום תשתיות החשמל, העברת אנרגיה ועצים (מחזיקה שטחי יער בצפון אמריקה). היא רשומה בברמודה ופועלת בצפון אמריקה, אוסטרליה ואירופה. אני רואה במניות קנדיות יסוד חזק לתיק, הן בשל כלכלתה החזקה של המדינה, והן בשל איכות ותרבות הניהול.

DIS: דיסני כבר הייתה בקניון המניות ועל פניו יש לה מאפיינים של השקעה ארוכת טווח. יצירתיות ודמיון בוודאי שיש שם, תחום בר קיימא בוודאי יש, התפתחות ופיתוח יש, לקוחות יש ומחיר סביר גם יש (מכפיל 15 ותשואת דיבידנד של 1%).

המניה לא הוכנסה לתיק בעיתוי טכני מושלם, אבל היא מתאימה מאוד לקונספט של הקניון, ובכל מקרה קשה למצוא עיתוי טכני מושלם בימים אלה. תמכה בו המלצה שהתפרסמה בבארונ'ס, בה צוין שתוצאות הרבעון השלישי שהתפרסמו היו טובות מהצפוי בזכות ESPN וצעצוע של סיפור.

ההכנסות צמחו ב-16% והרווח למניה ב-26%. כך גם המאזן של החברה נותר חזק, עובדה חשובה בימים בהם הפחד חוזר לרחובות וול סטריט. לחברה מזומנים בשווי כ-3 מיליארד דולר והתחייבויות בסך של כ-12.6 מיליארד דולר המהוות 24% מהמאזן.

במאמר נאמר שהרה-ארגון בנכסי החברה אמור לתרום גם הוא לשיפור הרווחיות. מחיר היעד שנקבע שם הוא 44 דולר למניה, וזהו מחיר יעד לשנתיים. אני אשתדל להישאר עם המניה לטווח הארוך ולשחק עם גודל הפוזיציה.

CNYD: חברה המכונה דיסני הסינית. לפני שארחיב לגביה צריך לציין כי מדובר במניה עם סחירות נמוכה מאוד (39 אלף מניות בממוצע יומי על פי יאהו) ועם שווי שוק קטן. אבל היא נסחרת במכפיל 7.

China Yida Holding עוסקת בתחום התיירות והמדיה. בתחום התיירות היא מפעילה שלושה פארקים לאומיים ועוסקת בפיתוח אתרי טבע ופולקלור. בתחום המדיה היא מתמקדת בפרסום בטלוויזיה וברכבת. יחד עם AMCN, אנחנו חזקים בפרסום בתחבורה.

אדגיש שוב שהסחירות נמוכה, כך שכל אחד צריך לשקול אם מתאים לו. לדעתי, אם יש חברות שמעניינות לטווח הארוך ניתן להקצות להן חלק מהתיק בידיעה שזה לא החלק שנממש כשנצטרך כסף, או כשתהיה פאניקה בשוק.

SLG: קרן ריט שמחזיקה רבים מנכסיה במנהטן וברוקלין, אזור שיחסית נפגע פחות במשבר, ומתאושש גם בימים אלו. השקעה במניה נותנת חשיפה לתחום, ואצלנו היא מצטרפת ל-JOE שפועלת בפלורידה. שם דווקא הייתה פגיעה קשה, כך שההשקעה ב-JOE מתבססת על הרעיון של ניצול הזדמנויות. נגד כיוון הרוח

APWR היא דוגמה למניה של חברה סינית בתחום אנרגיית הרוח שנראתה מבטיחה, נרכשה במצב טכני מצוין ואכזבה אחרי דו"ח. אחרי ירידה די חדה ולאור המחיר הנמוך והעבודה שהסקטור עדיין רלוונטי, ואחרי שקראתי קצת הסברים בנושא, אני לא ממהר למכור.

אז מה קראתי? אחת הסיבות לתוצאות הכספיות שאכזבו את מי שאכזבו היא דחיית ההכרה במכירות בשל עיקוב באישור ממשלתי לטורבינות שמייצרות בסך הכל 2.7 מגוואט. האישור צפוי להינתן במחצית השנייה של השנה ולאפשר לחברה לעמוד בתחזית השנתית שלה.

דרך אגב, באותו עדכון מוזכרת גם העובדה שהממשל מצנן את שוק אנרגיית הרוח. בידיעה נכתב שסין היא היצרן הגדול ביותר בעולם של אנרגיה מן הרוח, ושמדובר בשוק שאמור לצמוח פי 4-6 עד 2020. לעומת האופטימיות של החברה, יש הסבורים שהיא תמכור רק 30-50 יחידות לעומת 100 היחידות שהיא אמרה שתמכור השנה. זהו להיום. אין ספק שתיק קניון המניות מרתק בהרכבו ובקצוות שהוא מגיע אליהם ברחבי העולם, ונקווה שזה יעזור להשגת התשואה העודפת בימים טובים. מערכת ההגנות תמשיך לבלום זעזועים בימים הקשים.

הגנה על תיק הקניון: נפתחה ונסגרה סביב 1075. נפתחה שוב מתחת ל-1069 ומוקמה לאחרונה מעל 1062.