סכסוך העבודה בבינלאומי נמשך: "קיים משבר חמור מאד"

ליבנה: "הנהלת הבנק המציאה שיטת ניהול משא ומתן שאפילו אינה מוכרת בבזארים של תורכיה" ■ ההנהלה: מנהלים מו"מ אינטנסיבי, בחלק מהנושאים הושגה כבר התקדמות של ממש

סכסוך העבודה בבנק הבינלאומי של צדיק בינו נמשך. אתמול (ד') נערכה פגישת משא ומתן בין נציגות העובדים בראשותו של חנוך ליבנה לבין ההנהלה. בפגישה לא השתתפה מנכ"לית הבנק, סמדר ברבר צדיק.

במהלך הפגישה הציע ראש אגף משאבי אנוש, יוסי לוי, מתווה לסיום הסכסוך. על פי המתווה שהוצע תיקבע נוסחת בונוס שתהיה תקפה לשנים 2010-2012 כאשר מענק בסכום עלום כלשהו בגין שנת 2010 יינתן כבר בתקופה הקרובה.

אולם, הנהלת הבנק סירבה למסור לעובדים מהו הסכום שיינתן. לטענת ההנהלה, על העובדים להסכים למתווה, עורכי הדין של הצדדים ינסחו את ההסכמה הנ"ל ורק לאחר מכן יימסר לעובדים מהו הסכום שיינתן בגין שנת 2010.

בהקשר זה מסר ליבנה כי "הנהלת הבנק המציאה שיטת ניהול משא ומתן שאפילו אינה מוכרת בבזארים של תורכיה. אין ספק, מדובר בפיתוח עולמי שיש לרשום עליו פטנט: 'איך לנהל מו"מ עקום'".

בתוך כך, אתמול בערב נערך אירוע למנהלי הבנק ובו הוצגו הדו"חות הכספיים. הנהלת הבנק ביקשה מארגון העובדים כי רק ראשי הוועדים יגיעו ולא חברי הוועדים וזאת כדי "לכבד את האירוע." ליבנה הגיע בליווי חלק מחברי הוועד ונשא דברים. בין היתר אמר באירוע כי "קיים משבר חמור מאד בבנק ונראה כי החזרה לצעדים ארגוניים נוספים קרובה מאי פעם."

הבוקר הוציא ליבנה חוזר לעובדים ובו הנחה שלא להגיע לטקסי הרמת כוסית שנערכים על ידי מנהלות האזור וההנהלה המרכזית לקראת ראש השנה. כמו כן, הזכיר ליבנה לעובדים כי אין לעבוד בעבודת שעות נוספות, לא בסניפים ולא במחלקות ההנהלה המרכזית. ביום ראשון בשעות הבוקר אמורה להתקיים פגישת משא ומתן נוספת אשר גם בה לא צפויה להשתתף מנכ"לית הבנק.

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה כי "הנהלת הבינלאומי מנהלת מו"מ אינטנסיבי וענייני בדרגים הגבוהים ביותר במטרה להגיע להבנות ארוכות טווח מה שיאפשר שקט כלכלי לעובדים ושקט ביחסי העבודה בבנק. בחלק מהנושאים הושגה כבר התקדמות של ממש כאשר בחלק אחר עדיין נמשכות השיחות. הצעה לקביעת נוסחת בונוס עלתה במהלך המו"מ ודיונים בנושא עדיין מתקיימים כאשר נקבעו פגישות המשך למו"מ לראשית השבוע".