בית המשפט: "עידו סמואל מסוכן לציבור ברמה גבוהה"

השופטת חיותה כוחן אמרה את הדברים בדיון על הארכת מעצרו של סמואל, בעליה לשעבר של חברת ברוקרטוב, ושותפו יוסי שובל, הנאשמים בהונאת משקיעים במיליוני שקלים

‎בעליה לשעבר של חברת ברוקרטוב, עידו סמואל, החשוד כי הונה משקיעים במיליוני שקלים, הוא מסוכן לציבור - קבעה היום (ה') שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, השופטת חיותה כוחן.

כוחן אמרה בדיון על הארכת המעצר של סמואל כי "מסוכנותו באה לידי ביטוי הן בריבוי העבירות שביצע, הן בריבוי קורבנותיו, הן בסכומי הכסף שנטל מהם והן נוכח השימוש בלשון חלקלקה ובהצגת מצג-שווא בפני שומעיו".

השופטת ציינה כי תחליט אם לשחרר למעצר-בית את סמואל ואת שותפו יוסי שובל, מנכ"ל חברת המט‎"‎ח‎ ‎פורקס‎ ‎מייקרס, לאחר שתקבל את תסקיר שירות המבחן. עד אז ימשיכו השניים לשהות במעצר.

‏עוד כתבה השופטת כי "סמואל לא בחל להמשיך בפעילות העבריינית גם לאחר שמגדל הקלפים שבנה בברוקרטוב התמוטט ולאחר שהוגשה נגדו תביעה אזרחית באותה פרשה".

לדבריה, "סמואל הגדיל לעשות כאשר סיבך את חברו הטוב שובל והפילו בפח. דרך ההתנהלות של סמואל - שפעל בתחכום ובתכנון, ללא רסן וללא עכבות גם כלפי מקורביו - מצביעה על מסוכנות ברמה גבוהה".

‏ביחס לחלקו של שובל בפרשה הוסיפה כוחן כי "היקף פעילותו של שובל היה מצומצם בהרבה מזה של סמואל, הן נוכח הנסיבות שאפפו את פעילותו והן נוכח היעדר היכולת שלו לפעול לבדו בשוק ההון, בשל חוסר ידע וכישרון".

‎‎מצג-שווא

‏‎‎לפני כחודש הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד סמואל ושובל בגין הונאת משקיעים במיליוני שקלים. סמואל מואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירת איומים. שובל מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה וקשירת קשר לביצוע פשע.

‏כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד ניר ביטון מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), עוסק בשתי פרשות: פרשת חברת ביברוקר, שבמסגרתה נאשמים סמואל ושובל יחדיו, ופרשת חברת ברוקרטוב, שבה נאשם סמואל לבדו.

‏בפרשה הראשונה, נטען בכתב האישום, הבטיחו סמואל ושובל לאנשים שביקשו להשקיע את כספם אצלם כי הוא יושקע באפיקים סולידיים וכי השקעותיהם יישאו רווחים נאים. לאור מצג-השווא העבירו המשקיעים לביברוקר ולנאשמים, באמצעות העברות בנקאיות, צ'קים וכסף מזומן בסך של כ-1.2 מיליון שקל. על-פי כתב האישום, סמואל ושובל שלשלו את הכסף לכיסם הפרטי או השתמשו בו לצורכי הניהול השוטף של ביברוקר, וזאת במקום להשקיעו כמובטח.

‏בפרשה השנייה מואשם סמואל בכך שבעת שהיה הבעלים הבלעדי של חברת ברוקרטוב, הקים 5 קרנות גידור שבאמצעותן יוכלו משקיעים להשקיע את כספם בשוק ההון, אף שלא היה לו רישיון לעסוק בייעוץ השקעות.‏‎‎‏